­وزیر خارجه ترکیه از تصمیم این کشور برای آغاز هر چه سریع‌تر عملیات نظامی در شرق رود فرات در شمال سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، روز سه‌شنبه اعلام کرد این کشور مصمم به ورود هر چه سریع‌تر به شرق رود فرات در شمال سوریه است.

او در ادامه اظهاراتش گفت: درباره عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی از سوریه، با واشنگتن هماهنگ می‌کنیم. عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی از سوریه نباید در چارچوب اهداف یگان‌های مدافع خلق کرد باشد.

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: «ما به روشنی به آمریکا گفتیم که خروج از سوریه نباید به تقویت مواضع کرد‌های پ‌ی‌د (حزب اتحاد دموکراتیک) /‌ی‌پ‌گ (یگان‌های مدافع خلق) منجر شود.»

 چاووش‌اوغلو همچنین اعلام کرد آنکارا و واشنگتن در مورد به پایان رساندن اجرای نقشه راه مربوط به منبج تا پایان خروج آمریکا از سوریه توافق کردند.

او در ادامه گفت: «ما قدرت کافی را برای نابودی داعش در سوریه داریم.»

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه اظهارات خود با اشاره به تصمیم فرانسه برای ادامه حضور نیروهای این کشور در سوریه نیز گفت: «اگر فرانسه با هدف حمایت از‌ ی‌پ‌گ (شبه‌نظامیان کرد یگان‌های مدافع خلع) در سوریه بماند، این نه به نفع فرانسه است نه به نفع‌ ی‌پ‌گ.»

چاووش‌اوغلو در بخشی دیگر از اظهاراتش اعلام کرد ترکیه نشست گروه تماس سازمان کنفرانس اسلامی را در تاریخ دهم ژانویه در استانبول درباره یمن خواستار شده است.

چاووش اوغلو همچنین در خصوص تحریم‌ها علیه ایران گفت: امیدواریم آمریکا از  تحریم ایران دست بکشد و از طریق گفتگو مشکلات خود را با ایران حل و فصل کند.

او همچنین از آمادگی ترکیه برای انجام هر اقدام لازم در جهت حل مناقشات طرفین خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار