ساخت کلینیک ویژه ی سلول درمانی جهت تحقیق، پژوهش، پیشگیری و درمان بیماری های انواع بیماری ها از مهمترین اهداف پژوهشکده ی رویان و جمعیت حمایت از بیماران ای ال اس و نوروپاتی ایران است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل از روابط عمومی جمعیت حمایت از بیماران ای ال اس و نوروپاتی ایران ، حاجیان معاون پژوهشکده ی زیست فناوری پژوهشگاه رویان در دیدار با قربانی مدیر عامل جمعیت حمایت از بیماران ای ال اس و نوروپاتی ایران از پیشرفت های علمی و تحقیقاتی موسسه رویان در زمینه ی سلول درمانی خبر داد.
حاجیان با شاره به اینکه در برخی از بیماری ها از طرح های مطالعاتی سلول درمانی عبور کرده و به مرحله ی درمان رسیده ایم افزود : در مورد بیماران ام اس روند بیماری را تا حدودی متوقف کرده و توانسته ایم مدت زمان رسیدن بیماری به اوج خود را به تاخیر بیندازیم.
وی افزود : نیاز است که حمایت های دولتی از موسسه رویان انجام گیرد تا بتوانیم خدمات ارزان قیمت در اختیار مردم قرار دهیم.
معاون پژوهشکده ی زیست فناوری پژوهشگاه رویان گفت : طرح های تحقیقاتی از بیماران ای ال اس و نوروپاتی را به زودی آغاز خواهیم کرد و امیدواریم با راه اندازی کامل کلینیک سلول درمانی این تحقیقات تا مرحله درمان و توقف این بیماری به پیش برود .
وی افزود : به دنبال احداث مرکز طب پیشگیری و سلامت هستیم که با راه اندازی آن بسیاری از بیماری ها قبل از شیوع پیشگیری می شود.
قربانی مدیر عامل جمعیت حمایت از بیماران ای ال اس و نوروپاتی ایران با اشاره به اینکه تا کنون 500 بیمار توسط جمعیت شناسایی شده گفت : بایستی هر چه سریع تر طرح های تحقیقاتی و پژوهشی از این بیماران آغاز گردد تا بتوانیم راهی برای درمان این بیماری و جلوگیری از شیوع این بیماری در سطح جامعه فراهم کنیم .
وی با اشاره به بالا بودن هزینه های جانبی بیماران ای ال اس و نوروپاتی گفت : باید شرایطی جهت کاهش هزینه های سلول درمانی این بیماران در مراکز تحت پوشش رویان فراهم شود تا بیماران دغدغه ای به غیر از بیماری خود نداشته باشند .
قربانی از آمادگی جمعیت حمایت از بیماران ای ال اس و نوروپاتی برای همکاری با پژوهشگاه رویان جهت ساخت کلینیک ویژه ی سلول درمانی خبرداد و افزود : نیاز است همه ی ارگانهای استان در کنار جمعیت و پژوهشکده رویان برای راه اندازی این کلینیک باشند تا شاهد پیشگیری و درمان این بیماری و بیماری های مشابه باشیم.

 

انتهای پیام /س

ساخت کلینیک ویژه ی سلول درمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.