نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در پیامی، ارتحال آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت.

تسلیت امام جمعه شهرکرد در پی ارتحال آیت‌الله هاشمی شاهرودیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، در پی ارتحال آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، پیامی به شرح زیر صادر کرد:

«ارتحال عالم گرانقدر و خدوم حضرت آیت الله سید محمود شاهرودی، ضایعه‌ای بزرگ برای اسلام و مکتب تشیّع و برای انقلاب اسلامی به حساب می‌آید.
این عالم برجسته و متواضع که هم از مدرّسین عمق‌بخش به شاگردان در حوزه علمیه و هم از جهادگران عرصه صلاح‌بخشی به جامعه انسانی و هم از زجر دیده‌های زندان بعثی عراق بود، در دوران چهل ساله انقلاب اسلامی با وجود موقعیّت علمی و حوزوی، و داشتن کرسی‌های مملو از شاگرد علمی، امّا خدمت به نظام اسلامی را ترجیح داد و در اوج تواضع در خدمت امام راحل و در خدمت مقام معظم رهبری از هیچ امری فرو گذار نکرد.
این مرجع فرزانه و این عالم گرانمایه، حقّ بزرگی بر انقلاب اسلامی و بر آزادی خواهان و حوزه‌های علمیه دارد. خدای بزرگ بر علوّ درجاتش افزوده و با اجداد طاهرش محشور فرماید.
این ضایعه و ثلمه عظیم را محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم و معزّز رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و مردم مؤمن و عزادار تسلیت می‌گوییم.»

گفتنی است: مرحوم آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی (زادهٔ ۲۴ مرداد ۱۳۲۷ در نجف اشرف)، از مراجع تقلید، عضو فقیه شورای نگهبان، رئیس سابق قوه قضائیه، نائب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه، و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که روز گذشته دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ و بر اثر بیماری سرطان در تهران، دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/خ

تسلیت برای درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار