پرویز رئیس انجمن قلم ایران، ضمن تشریح برخی برنامه‌های این نهاد گفت: استعدادیابی و حمایت از نوقلمان از اهداف مهم ماست.

برنامه های دوره جدید انجمن قلم ایران تشریح شد/ مخدومی دبیر هفدهمین جایزه قلم زرین شد

محسن پرویز رئیس انجمن قلم ایران، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برنامه های این انجمن گفت: آخرین انتخابات هیئت مدیره انجمن قلم ایران برگزار شد و در این انتخابات دو نفر از اعضای هیئت مدیره این انجمن تغییر کردند. محمدرضا سرشار پیش از این ریاست انجمن قلم ایران را برعهده داشت و اکنون در هیئت موسس انجمن قلم ایران به کار خود ادامه می‌دهد. از جمله برنامه هایی که قرار شد در انجمن قلم ایران به صورت پراکنده به آن پرداخته شود، استعدادیابی و حمایت از نوقلمان و افرادی بود که تازه استعداد نویسندگی را در خود کشف کردند و در این مسیر قلم می زنند. چند سالی است طرحی تحت عنوان انتشار آثار نوقلمان در انجمن قلم ایران اجرا می شود و نویسندگان جوان و کسانی که تا به حال کتابی منتشر نکرده اند، آثارشان را به انجمن قلم ارسال می کنند. برای این کار محدودیت سنی وجود ندارد؛ آثار ارسالی در انجمن قلم ایران بررسی می شود. 

رئیس انجمن قلم ایران ادامه داد: بحث های دیگری هم در زمینه حمایت از نوقلمان داریم؛ یکی از آنها شناخت چهره های جوان و مستعد است. از طریق برگزاری نشست های نقد این امکان وجود دارد؛ کلاس های داستان نویسی و جلسه های مرتبط با شعر هم از دیگر کارهای انجمن قلم ایران در این راستاست. انجمن قلم ایران همچنین می خواهد آثار برتر جوانان و کسانی را که در اولین قدم نویسندگی هستند، انتخاب و معرفی کند.

پرویز با اشاره به استمرار برگزاری جایزه قلم زرین در دوره جدید انجمن قلم ایران تصریح کرد: برنامه همیشگی جشنواره قلم زرین این است که دبیر این جایزه در پاییز انتخاب شود. هیئت داوران جایزه هم در رشته های شعر و داستان بزرگسال، نقد و پژوهش ادبی و شعر و داستان کودک و نوجوان به هئت مدیره انجمن قلم ایران معرفی می شوند و در صورت تایید هیئت مدیره کار گزینش آثار انجام می شود. امسال رحیم مخدومی از نویسندگان خوب ما در حوزه دفاع مقدس دبیری جشنواره قلم زرین را برعهده دارد. در جشنواره هفدهم آثار منتشر شده در سال 1397 بررسی و داوری می شود و در تیرماه 98 و همزمان با روز قلم جوایز اهدا خواهد شد. کار داوران در سه ماهه نخست سال 98 با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

وی در خصوص برگزاری  برنامه چهل سالگی انقلاب اسلامی در انجمن قلم ایران تصریح کرد: از جمله برنامه هایی که در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده و به مراحل پایانی رسیده، به گزینی آثار منتشر شده درباره انقلاب اسلامی است. نهاد کتابخانه های عمومی و نمایندگانی از انجمن قلم ایران و مجمع ناشران انقلاب اسلامی در این امر مشارکت داشتند. اگر این  آثار در بازار موجود نباشد با کمک ناشر، انجمن قلم ایران و مولف تجدید چاپ می شوند و در اختیار مخاطبان قرار می گیرند.

رئیس انجمن قلم ایران در پایان گفت: قرار شد جشنواره چهلچراغ جزو برنامه هایی باشد که در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی برگزار می شود. فراخوان این جایزه ادبی منتشر شده و تعدادی از نویسندگان و شاعران  در این فراخوان شرکت کردند و اشعاری را مرتبط با آن سرودند. قرارمان این است در جلسه ای با حضور داوران در هیئت مدیره نتایج را بررسی کنیم. اشعاری را که قابلیت انتشار دارد، در قالب مجموعه شعر منتشر می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضایونس زاده حقیقی
۰۲:۱۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام سی ودومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رابا آغوش بازگرامی می داریم.
آخرین اخبار