مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم عنوان کرد؛

تسهیلات گردشگری قم پاسخگوی نیازهای این استان نیست

یزدانی گفت: با توجه به موقعیت خاص و راهبردی استان و ورود سالانه میلیون‌ها زائر و گردشگر مذهبی، تسهیلاتی که به حوزه گردشگری قم اختصاص می‌یابد پاسخگوی نیار‌های آن نیست.

گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم روز سه شنبه در حاشیه نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم با مدیران بانک ها، گفت: میراث فرهنگی قم در سال جاری به صورت داوطلبانه حدود ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات را از بانک‌های عامل این استان درخواست کرده است.

وی با تاکید بر اینکه قم استحقاق دریافت تسهیلاتی به مراتب بیش از این مبلغ را دارد، افزود: متقاضیان سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان به علت نداشتن سند شش دانگ در تامین وثیقه مورد نیاز دچار مشکل هستند و این موضوع باعث به تعویق افتادن دریافت این تسهیلات شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی قم بیان داشت: در حال حاضر به دلیل وجود مسائلی بین بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی روند اعطای تسهیلات رونق تولید به واحد‌های متقاضی بویژه در بخش گردشگری با کندی پیش می‌رود.

یزدانی در عین حال وضعیت جذب تسهیلات رونق تولید در بخش گردشگری قم را در مقایسه با کل کشور بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی قم در جذب اعتبارات رونق تولید از بقیه استان‌های کشور جلوتر است.

وی اضافه کرد: هم اکنون بالغ بر ۹۱۰ میلیارد ریال طرح گردشگری برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده و تحقق این امر مستلزم مساعدت بانک‌ها و آسان گرفتن ضوابط و مقررات از سوی آن‌ها می‌باشد.

یزدانی خاطرنشان کرد: طی ۲ ماه گذشته تعدادی طرح گردشگری به ارزش ۵۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و حدود هشت طرح نیز برای دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به بهره برداری خواهد رسید.

قم دارای ۳۵ واحد هتل، ۲۷ واحد هتل آپارتمان، ۵۵ واحد مهمانپذیر، ۱۷۰ خانه مسافر و ۹۷ واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت ۱۲ هزار تخت است.

انتهای پیام /الف

تسهیلات گردشگری قم متناسب با موقعیت این استان نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار