معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت : کارآفرینی از فعالیت‌های شاخص این سازمان است که در این راستا سوادآموزان مهارت‌های حرفه‌ای را یاد می‌گیرند به طوری که در حال حاضر تعدادی از سوادآموزان تولیدکننده شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهمن امیدقائمی معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به ابلاغ هر ساله آمار بی‌سوادان به وزارت‌خانه اظهار داشت : بر اساس اعلام وزارت‌خانه 8 هزار نفر بی‌سواد معرفی شدند که از این تعداد 7 هزار و 500 نفر تاکنون جذب شده‌اند.

وی افزود : جذب 7 هزار و 500 نفر در مراکز نهضت سوادآموزی در سال جاری بوده که در 40 منطقه استان اصفهان این اقدام انجام شده است.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه مراکز سوادآموزی فعالیت‌های متفاوتی دارند ،گفت : راه‌اندازی مراکز یادگیری از جمله فعالیت‌های شاخص نهضت سوادآموزی است که علاوه بر فراگیری خواندن و نوشتن ، مهارت‌های اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و شهروندی را آموزش می‌بینند.

امیدقائمی ادامه داد: کارآفرینی یکی دیگر از فعالیت‌های شاخص این سازمان است که در این راستا سوادآموزان مهارت‌های حرفه‌ای را یاد می‌گیرند و در نهایت کارآفرین می‌شوند به طوری که در حال حاضر تعدادی از سوادآموزان که تولیدکننده هستند ، تولیدات آنها در مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: طرح آموزش عملی نماز به سوادآموزان از جمله طرح‌های  مراکز سوادآموزی است و آنها خواندن صحیح نماز و اعمال نماز را از مدرسان یاد می‌گیرند و تاکنون بیش از 4 هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان با اشاره به طرح خواندن با خانواده اظهار داشت :  در این طرح بیش از 4 هزار و 800 کتاب بین اعضای خانواده‌های سوادآموزان توزیع شده که بعد از خواندن کتاب ، نکته‌برداری و سپس بهترین دست نوشته انتخاب می‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت سوادآموزان در پرسش مهر رئیس جمهور یکی دیگر از طرح‌های نهضت سوادآموزی است و سال گذشته 10 نفر از آنها انتخاب شدند.

انتهای پیام/م

۷۵۰۰ بی‌سواد در اصفهان جذب نهضت سوادآموزی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار