معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت:پروژه جی نف یا اطلاعات مکانی یکی از مهمترین بخش‌های مهم دولت الکترونیک است و از اهداف آن تسریع در روند خدمات رسانی دولتی به شهروندان است.  

 دولت الکترونیک حذف موانع اداری و انسانی از مسیر کارآفرینانبه گزارش  خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  هدایت حاتمی معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در نشست کارگروه پروژه جی نف اظهار داشت: پروژه جی نف یا اطلاعات مکانی یکی از مهمترین بخش‌های مهم دولت الکترونیک است که سه لایه استاندارسازی آدرس ها، نقشه‌ها و سرویس‌دهی را در برمی گیرد و یکی از اهداف آن تسریع در روند خدمات رسانی دولتی به شهروندان است.  
 
 هدایت حاتمی گفت: با اجرای این طرح خیابان‌ها، محلات و کوچه‌ها در شهر‌ها و روستا‌ها همنام‌سازی شده و هر کدام صاحب یک کد مکانی می‌شوند.
 
وی بیان کرد:طرح جی نف کمک بسیار زیادی به مدیریت بسیار پویاتر و برنامه ریزی بهتر برای حوزه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی، می‌کند. در بحران‌هایی مانند زلزله با بهره گیری از این اطلاعات در کمترین زمان ممکن می‌توان تعداد واحد‌های مسکونی، خدماتی، امدادی و درمانی در هر شهر، محله و یا خیابان و کوچه را فهمید و به یک برنامه ریزی درست برای مدیریت بحران پرداخت.  
 
وی افزود:شهروندان معمولا آدرس‌ها را از طریق ابزار‌هایی مانند گوگل مپ پیدا می‌کنند، ولی این مجموعه متعلق به ما نیست و کشور باید نقشه اطلاعات مکانی خود را تشکیل بدهد.
 
 حاتمی افزود: جی نف در سال ۹۵ جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی لقب گرفت و در سال ۹۶ نیز جزو پروژه‌های اولویت دار کشور قرار داده شد.
 
وی ادامه داد:یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت ارشد استان بهبود فضای کسب و کار است و این اولویت در قالب شکل گیری دولت الکترونیک و اجرای طرح جی نف امکان پذیر است.
 
 وی بیان کرد:این اطلاعات مکانی می‌تواند بسیاری موانع انسانی و اداری را از مسیر سرمایه گذاران و کارآفرینان بردارد و به کوتاه‌تر کردن فرایند استعلام‌ها بسیار کمک کند.
 
معاون استاندار کرمانشاه گفت: اگر قرار است کرمانشاه تبدیل به یک استان مدرن شود، برای دستیابی به این هدف، سخت نیازمند تکمیل پروژه اطلاعات مکانی است. این پروژه با شتاب مناسب در حال انجام است و در شهر‌ها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تاکنون در ۱۳۴۱ روستا به اتمام رسیده است.  
 
وی گفت:عدم بهره برداری درست از اطلاعات یکی از پاشنه‌های آشیل ادارات است. طی این سال‌ها ادارات به شکل جزیره‌ای هزینه‌های زیادی را در حوزه پروژه‌های اطلاعات مکانی اجرا کرده اند، ولی این مجموعه‌ها از بهره برداری مناسب از این داده‌ها عاجز  بوده اند که با یک برنامه ریزی درست این مشکل را برطرف خواهیم کرد.

انتهای پیام/ز


 جی نف در سال ۹۵ جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی لقب گرفت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.