وزیر دفاع ترکیه پیشنهاد آنکارا به واشنگتن برای بررسی سامانه اس-۴۰۰ روسیه توسط متخصصان آمریکایی را تکذیب کرد.

وزیر دفاع ترکیه: آنکارا به واشنگتن پیشنهاد بررسی سامانه اس-400 را نداده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گزارش‌های مربوط به اینکه آنکارا به متخصصان آمریکایی پیشنهاد داده تا سامانه موشکی اس- ۴۰۰ ساخت روسیه را مورد بررسی و مطالعه قرار دهند را تکذیب کرد.

وزیر دفاع ترکیه ضمن رد گزارش‌ها در این خصوص گفت: پروسه اجرای قرارداد خرید سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسیه مطابق با برنامه در حال انجام است.

اظهارات حلوصی آکار پس از آن بیان شد که بلومبرگ در گزارشی به نقل از دو منبع خبری اعلام کرد هفته گذشته ترکیه پیشنهاد کرده است کارشناسان فنی آمریکا سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ ساخت روسیه را به منظور کنترل آسیب‌ها مورد بررسی قرار دهند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز در واکنش به این گزارش، قرارداد مسکو و آنکارا در خصوص خرید سامانه‌های دفاع هوایی اس- ۴۰۰ را یادآور شد.

پیشتر نیز مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه به خبرنگاران اعلام کرد آنکارا هیچگاه قرارداد خرید سامانه اس-۴۰۰ از مسکو را رها نمی‌کند.

بنا به گفته وزیر دفاع ترکیه دولت آنکارا قرارداد خرید این سامانه دفاعی پیشرفته روسیه را نهایی کرده و این سامانه را بدون تردید از مسکو خریداری خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار