مدیرکل اوقاف استان زنجان از ثبت 20 وقف با ارزش تقریبی 2 میلیارد تومان طی سال جاری در این استان خبر داد .

ثبت 20 وقف با ارزش 2 میلیون تومان در استان زنجانحجت الاسلام جنتی مدیرکل اوقاف استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، در باب اهمیت وقف در جامعه اسلامی گفت: بر گردن ما خدمتگذاران وقف سه حق وجود دارد اول: حق واقف است یعنی ما بعنوان متولیان وقف، باید در دادگاهی که قاضی و شاهد آن خداوند متعال است پاسخ گو باشیم که نیت واقف را به صورت امینانه در راستای نیت واقف که در وقفنامه مرقوم نموده است هزینه کرده ایم یا نه؟

وی   اضافه کرد: با عمل درست و امینانه در اجرای نیات موقوفات و رساندن پیام وقف و رشد فرهنگ این سنت حسنه در جامعه است که می‌توانیم بگوییم حق وقف را ادا کرده ایم و این باعث می‌شود، وقف ترویج پیدا کند و آن زمان مردم می‌گویند، اگر ما اموال خود را وقف کنیم کسانی هستند که به آن درست عمل می‌کنند.

جنتی با اشاره به فعالیت‌های اوقاف در حوزه موقوفات و شفاف سازی آن‌ها در سامانه جامع موقوفات افزود: برای اعتماد بیشتر مردم و واقفان این سامانه راه اندازی شده است و این نشان می‌دهد که فعالیت‌های اوقاف به راحتی قابل نظارت و بازرسی است و حتی عموم مردم نیز می‌توانند به آن نظارت کنند.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه  مردم این استان همواره در امور خیر پیشتاز بوده‌اند  از ثبت 20 وقف طی سال جاری در این استان خبر داد.
 
وی ارزش تقریبی این تعداد وقف‌ها را 2 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:  این 20 وقف شامل  زمین های کشاورزی یک خانه مسکونی ،دو قطعه باغ زیتون  و سیب  است که در طی امسال  به ثبت رسیده اند.
 
انتهای پیام/ن
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.