استاندار قزوین گفت: پدیده طلاق در استان قزوین هفت درصد کاهش یافته که نشانگر تلاش دستگاه‌های اجتماعی و توجه مردم به این موضوع است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در دیدار با مدیر کل و کارکنان ثبت احوال استان گفت: کاهش هفت درصدی طلاق در استان قزوین در ۹ ماه امسال به فرهنگ خود مردم قزوین، تلاش دستگاه‌های مرتبط و متولیان امور اجتماعی باز می‌گردد که جای خوشحالی و مسرت دارد.

زاهدی افزود: در این مدت کاهش ۹ درصدی ازدواج را نیز در استان شاهد هستیم که به وضعیت معیشتی و اقتصادی جامعه و تغییر دیدگاه جوانان در خصوص ازدواج باز می‌گردد.

وی گفت:بسیاری از جوانان امروزه به ازدواج و مسئولیت پذیری تن نمی‌دهند و باید تلاش کنیم تا مشکلات مربوط به ازدواج حل شود.

زاهدی با تبریک یکصدمین سالروز تاسیس ثبت احوال، گفت: امروزه اگر کسی شناسنامه نداشته باشد از بسیاری حقوق اجتماعی محروم می‌شود و در واقع ثبت چهار واقعه حیاتی تولد، وفات، ازدواج و طلاق اساسی‌ترین کار در زیمنه حفظ حقوق اساسی و حقوقی شهروندان جامعه است.

وی با بیان اینکه برای دریافت کارت هوشمند ملی باید اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد، افزود: از ابتدای سال آینده کارت‌های ملی معتبر نیست و کسانی که کارت‌های هوشمند ملی نداشته باشند در بانک‌ها و فرودگاه‌ها با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

این مسئول اضافه کرد: در سال‌های اخیر کار‌های خوبی برای هوشمند سازی کارت‌های ملی انجام شده است و با تکمیل آن باید خیلی از امور را به کارت هوشمند ملی محول کنیم.

انتهای پیام/

دیدار استاندار قزوین با مدیر کل و کارکنان ثبت احوال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.