اسکای نیوز در گزارشی نوشت پس از خروج آمریکا از سوریه، ترکیه از آزادی بیشتری برای هدف قرار دادن کُرد‌ها برخوردار خواهد شد.

اسکای نیوز: با خروج آمریکا از سوریه اردوغان از آزادی عمل بیشتری برخوردار خواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، استقبال رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از تصمیم عقب‌نشینی آمریکا از سوریه دلیلش آن است که پس از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه که حامی عناصر مسلح کُرد در شمال سوریه هستند، ترکیه از آزادی بیشتری برای هدف قرار دادن کُردها برخوردار خواهد شد.

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز با اعلام این مطلب افزود: مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه به فرانسه درباره حمایت از عناصر مسلح کُرد در شمال سوریه هشدار داد. وی گفت: حضور نظامی فرانسه در سوریه هیچ فایده ای ندارد.

این مقام ترکیه ای افزود: ترکیه قصد دارد، به محض فراهم شدن شرایط مناسب، وارد شمال سوریه شود.

گزارشگر اسکای نیوز تاکید کرد: نگاه ها به سوی شمال سوریه معطوف است. به محض اینکه آمریکا خبر عقب نشینی خود را از این کشور منتشر کرد، بازنگری هایی در ساختار برنامه های نظامی در این کشور ایجاد شد. نیروهای ترکیه تجهیزات خود را به شمال سوریه گسیل کردند و متعهد شدند با داعش مقابله خواهند کرد. هم زمان با آن، گروه های مسلح سوری طرفدار ترکیه هم تجهیزاتی را به حومه منبج در غرب الفرات فرستادند. ناظران با توجه به اظهارات مقامات ترکیه بر این باورند که این تجهیزات تنها برای مقابله با داعش نخواهد بود به طوری که اردوغان مجددا تهدید کرد در صورتی که یگان‌های کُردی از شمال سوریه عقب نشینی نکنند، ترکیه با آنها درگیر خواهد شد. این تهدید مدت هاست از زبان مسئولان ترکیه شنیده می شود، اما این بار تفاوت اظهارات کنونی مقامات ترکیه با اظهارات پیشین در این است که پیشتر این تهدیدات علیه آمریکا که حامی عناصر کُرد بود و آنها را آموزش داده و مجهز به سلاح کرده بود، بیان می شد، اما اکنون به نظر می رسد، واشنگتن و آنکارا بیش از پیش به توافق رسیده و با یکدیگر هماهنگ شده اند زیرا پس از تصمیم ناگهانی ترامپ برای عقب نشینی نیروهای آمریکا از سوریه، توافق بیشتری در روابط ترکیه و آمریکا حاصل گردیده است.

گزارشگر تصریح کرد ترکیه که به تنهایی یکی از بزرگترین شرکای آمریکا در ائتلاف بین المللی علیه داعش است از این تصمیم ترامپ استقبال کرد. این استقبال به سبب برخورداری ترکیه از آزادی بیشتری برای هدف قرار دادن عناصر کُرد در سوریه است؛ عناصری که آنها را تهدیدی مستقیمی برای امنیت و ثبات خود می‌داند.

در پایان این گزارش آمده است: چه بسا آنچه تأکید می کند، روابط ترکیه و آمریکا در مرحله جدیدی قرار گرفته است سخنان ترامپ در خصوص اطمینان به همتای ترکیه ای خود در زمینه نابود کردن بقایای داعش در سوریه بود. اما ناظران بیم آن دارند که پس از تصمیم عقب نشینی آمریکا و پیامدهای احتمالی آن داعش سیطره مجدد برخی از مناطق سوریه را به دست بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار