نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت : مرحوم استاد علی اکبر پرورش در زمان نمایندگی اش به فکر مجلس بود؛چنین افرادی اسوه هستند چرا که تا آخرین نفسی که داشت برای اسلام کار کرد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در گفت و گوی اختصاصی  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان به مناسبت پنجمین سالگرد رحلت استاد سید علی اکبر پرورش مجاهد و یاور صدیق انقلاب گفت : مرحوم استاد پرورش علاوه بر اینکه  نخبه ی اصفهان بود نخبه کشوری نیز محسبوب می شد و عزیزانی که هر سال همت می کنند بزرگداشتی برای ایشان برگزار می کنند کار بسیار شایسته ای است ؛ این از ویژگی های انسان مسلمان است که از فردی که خدمت کرده تقدیر کنند.

پرورش اساتیدی زیادی پرورش داد/ استاد پرورش تا آخرین نفسی که داشت برای اسلام کار کرد

وی در ادامه با اشاره به اینکه برپایی بزرگداشت برای انسان های انقلابی و با خدایی همچون مرحوم پرورش نشان دادن اسوه انقلابی به نسل چهارم انقلاب است اضافه کرد: ایشان در سن کم جز خبرگان قانون اساسی بودند و در مبارزه با گروه های منحرف جوان ها را به حضرت مهدی (عج) گرایش می داد.

وی بیان کرد: استاد پرورش  علاوه بر اینکه خودش استاد بود استاد هم پرورش می داد؛ و  در مقطعی نیز وزیر آموزش و  پرورش کشور بودند که به حق شایستگی این وزارتخانه را داشتند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه با مرحوم سید علی اکبر پرورش در دوره های سوم ، چهارم مجلس همراه بوده است اضافه کرد: مرحوم پرورش در مجلس بسیار زیبا حرف می زد یک فرد جامعی بود در تمامی حوزه ها و ایشان منحصر به اصفهان نبود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت:  ایشان در زمان نمایندگی اش به فکر مجلس بود؛چنین افرادی اسوه هستند چرا که تا آخرین نفسی که داشت برای اسلام کار کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: مرحوم پرورش  هیچ سخنرانی را بدون فکر انجام نمی داد در روایت داریم یک لحظه فکر کردن بهتر از 70 سال عبادت است ؛ امروز بسیاری از مشکلات مدیران ما به دلیل فکر نکردن است و بسیاری از قوانین ما نیاز به فکر دارد فساد هایی که در جامعه است به خاطر نداشتن تفکر است.

وی با مثالی در زمینه قوانین کشور از جمله سربازی بیان داشت : در گذشته مسئله خرید خدمت و نرفتن به خدمت سربازی وجود داشت ؛ اما با تدوین قانون صحیحی مبنی بر اینکه اگر جوانی به سربازی نرود از تمامی مزایا محروم می شود موجب شد تا جوانان خودشان برای اعزام به خدمت اقدام کنند. 

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه  افزود: در مباحث دیگر نیز همانند قانون سربازی باید عمل کردبه خصوص در بحث طلاق اگر قانون با فکر تدوین شود بسیاری از مشکلات امروز پیش نمی آید ؛ وقتی حساب نشده 1000 سکه مهریه فردی می شود برابر با پول امروز باید مبلغی حدود 8 میلیارد تومان پرداخت شود ؛ مسلما دختر نیازی به ازدواج ندارد و با این مبالغ نیازهایش تامین  و فاجعه طلاق به بار می آید.

وی با ذکر این تمثیل ها بار دیگر بر ویژگی متفکرانه و مدیریت مرحوم پرورش اشاره کرد و گفت : امروز به افرادی همچون پرورش نیاز داریم که با فکر صحیح این کارها را ساماندهی کنند.

پرورش اساتیدی زیادی پرورش داد/ استاد پرورش تا آخرین نفسی که داشت برای اسلام کار کرد

روحیه انقلاب و تدین امروز هم وجود دارد

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: منظور این نیست که مدیران امروز انقلابی نیستند بلکه آن حال و هوای انقلاب نیست ، باید بدانند که روحیه انقلاب و تدین الان نیز هست ؛ زمانی که جوان 22 ساله مدافع حرم هنگام اعزام به همسرش می گوید گریه ات دلم را لرزاند اما دینم را نمی لرزاند نشان از این است که امروز هم انقلاب در قلب جوانان ما می تپد.

وی تصریح کرد: من از نزدیک به آقای پرورش ارادت داشتم و ایشان در اوقات تعطیلی مجلس نکات عرفانی دقیقی را مطرح و  آیات قران و اشعار را به درستی قرائت می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان از کسانی که کتاب ها و انتشارات مفید را برای استاد پرورش تدوین کردند قدردانی کرد و گفت : اولین حکومت نظامی در اصفهان به واسطه حضور افرادی همچون استاد پرورش شکل گرفت و سخنرانی بسیار خوبی ایشان در میدان امام انجام داد و انتشار این مطالب برای نسل جوان می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

گفتنی است به مناسبت پنجمین سالگرد رحلت استاد سید علی اکبر پرورش مراسم بزرگداشت آن مرحوم روز پنج شنبه در اصفهان ساعت 30 /18 در حسینیه بنی فاطمه (س)  با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران برگزار می شود.

 

انتهای پیام / س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.