معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان رضوی:

بقاع متبرکه محور فعالیت‌های فرهنگی هر منطقه می‌شوند

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: بقاع متبرکه در هر منطقه باید محور فعالیت‌های فرهنگی باشند.

بقاع متبرکه محور فعالیت‌های فرهنگی هر منطقه می‌شوندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، حجت الاسلام جمال ایزدی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با نگاهی اجمالی به بقاع متبرکه استان تعداد ۳۰۴ بقعه و امامزاده در خراسان رضوی وجود دارد و از این بین بارگاه امامزاده غیاث الدین محمد (ع) در داخل شهر مشهد و از نوادگان امام کاظم (ع) است.

وی تصریح کرد: منظور از تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، محوریت و مرکزیت امامزاده در تحقق فعالیت‌های فرهنگی منطقه است و شاخصه این امر آن است که این فعالیت‌ها ضابطه‌مند و با برنامه بوده و نیز آرمانی و از روی اعتقاد صورت بگیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: بهره گیری از ظرفیت هیئت امنای مردمی، اعضای مرکز فرهنگی قرآنی و خادمان افتخاری بقاع متبرکه شرط تحقق برنامه‌هایی است که بقاع متبرکه را به قطب فرهنگی تبدیل کند.

حجت الاسلام جمال ایزدی افزود: توسعه فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه در سال‌های اخیر چشمگیر بوده و اجرای برنامه‌هایی نظیر اقامه جماعت، قرائت ادعیه، اعیاد و سوگواری‌های ائمه هدی، برپایی خیمه‌های معرفت، کلاس‌های حفظ و برپایی محافل انس با قرآن کریم، موجب افزایش حضور مردم در بقاع متبرکه شده است.

وی تصریح کرد: از لحاظ کمی، استقبال گسترده مردم از برنامه‌های بقاع متبرکه در مقایسه با گذشته افزایش یافته و از نظر کیفی طول مدت حضور مردم در بقاع متبرکه و بهره مندی آنان از برنامه‌های فرهنگی این بقاع متبرکه بیش از پیش نمایان و مشهود است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: همه ساله همایش‌هایی به منظور تجلیل از مقام شامخ امامزادگان، معرفی این بزرگان به عنوان ذخایر معنوی عموم مردم، بسترسازی جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی جامعه، افزایش ارتباط و ارادت مردم به امامزادگان و ایجاد آرامش برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

استقبال گسترده مردم از برنامه‌های بقاع متبرکه افزایش یافته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار