سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت:تاکنون هزار خودرو در کارخانه مشترک ایران و جمهوری آذربایجان تولید و ۹۰ درصد آن به فروش زسیده است.

تولید هزار خودرو در کارخانه مشترک ایران و جمهوری آذربایجان /برگزاری کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان در باکوبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،جواد جهانگیرزاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان امروز در حاشیه بازدید جمعی از مقامات ۲ کشور از خط آهن آستارا - آستارا ظرفیت تولید کارخانه مشترک خودروسازی ایران و آذربایجان را در سال ۱۰ هزار دستگاه خودرو اعلام کرد و گفت: تاکنون در این کارخانه هزار دستگاه خودرو تولید شده که ۹۰ درصد آن به فروش رفته است.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه قرار است کارخانه اتوبوس سازی با همکاری کشور‌های سوئد، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در باکو راه اندازی شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، با اشاره به آغاز فعالیت‌های جدی دارویی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان افزود: با اینکه کارخانه داروسازی مشترک ایران و آذربایجان کار خود را به صورت جدی آغاز نکرده است، اما همکاری در این زمینه بین دو کشور استمرار دارد.

جواد جهانگیرزاده، با بیان اینکه پارسال فعالیت مرز‌های آستارا، بیله سوار و جلفا شبانه روزی شد، گفت: تمام تلاش ما بر استفاده جدی از بازار جمهوری آذربایجان برای فروش تولیدات داخلی ایران معطوف شده است.

وی با بیان اینکه، رفت و آمد‌های سیاسی خوبی بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد تصریح کرد: کمیسیون مشترک ایران و جمهوری آذربایجان، اسفند ماه امسال در باکو برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/م.ع

هزار خودرو در کارخانه مشترک ایران و جمهوری آذربایجان تولید شده است

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.