رئیس پلیس راهور استان سمنان از کاهش ۳۲ درصدی سوانح فوتی در معابر درون شهری این استان از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه خبر داد.

سرهنگ موسی بزرگی رئیس پلیس راهور استان سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، به تشریح برخی از برنامه های پلیس راهور استان در ارتقاء فرهنگ ترافیک و نهادینه سازی رانندگی قانونمند پرداخت و افزود: با تجمیع برنامه‌ها و متمرکز کردن امکانات و توانمندی ها در این حوزه موفقیت های مطلوبی حاصل شده است.

سرهنگ بزرگی از کاهش ۳۲ درصدی سوانح رانندگی منجر به فوت در معابر درون شهری خبر داد و افزود: این کاهش چشمگیر نشانگر تأثیرگذار بودن اقدامات پلیس راهور است.

 وی با بیان اینکه نباید از سهم و نقش مردم در کاهش حوادث رانندگی غفلت کرد و ادامه داد: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی مهمترین اقدام شهروندان در پیشگیری از تصادفات به شمار می رود.

 به گفته بزرگی برخورد پلیس با تخلفات حادثه ساز نیز برای حفظ سلامت مردم در این مدت نسبت به ۸ ماه سال قبل ۲۵.۶ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ بزرگی ایمن‌سازی گذرگاه‌ها، نصب پل های عابر پیاده، نرده گذاری زیر پل های عابر پیاده برای استفاده از شهروندان از پل ها و ارتقاء ضریب ایمنی و سلامت مردم آشکار سازی نقاط حادثه خیز و تقاطع ها را از دیگر اقدامات موثر پلیس راهور در کاهش حوادث فوتی برشمرد.

 وی اضافه کرد: برای ایجاد و فراهم شدن بسترهای لازم برای نصب و راه اندازی دوربین های کنترل سرعت در معابر شهری استان نیز پیگیری های مستمر از سوی پلیس راهور صورت گرفته است.

 رئیس پلیس راهور استان بر پرهیز رانندگان وسایل نقلیه از صحبت با تلفن همراه و همچنین استفاده از کلاه ایمنی توسط موتور سیکلت سواران را تأکید کرد و گفت: کلاه ایمنی میزان قابل توجهی از صدمات وارده به موتورسواران را کاهش می دهد.

انتهای پیام /  گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.