رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور از جذب ۳۰ هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور در بازدید از دانشگاه فرهنگیان آمل گفت: نگاه ویژه‌ای به دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ داشتیم که دلیل این امر هم افتی بود که در گذشته وجود داشت به گونه‌ای که از جذب ۲۱ هزار دانشجو در سال به سه هراز دانشجو در سال رسیده بود.

وی افزود: ۴۱ هزار دانشجو در سال جاری در دانشگاه فرهنگیان جذب شد که ۲۵ هزار دانشجو از کنکور جذب شدند و قریب ۱۷ هزار دانشجو از بین دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی به شرط گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی جذب می‌شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه ۴۱ هزار دانشجوی جذب شده در ۳۱ استان در ۶۴ پردیس و ۳۴ مرکز جانمایی شدند و مشغول به تحصیل هستند، گفت: مازندران با ۲ پردیس و ۴ مرکز از استان‌های بزرگ به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه باتوجه به نیاز موجود در کشور سال اینده نیز پیش بینی جذب دانشجو وجود دارد، افزود: با جذب دانشجوی جدید به دنبال پاسخگویی به نیاز‌های آموزش و پرورش هستیم.

خنیفر با اشاره به پیش بینی ۳۰ هزار دانشجوی جدید در دانشگاه فرهنگیان در سال آینده گفت: پیش بینی می‌کنیم که ۱۵ هزار دانشجو از طریق کنکور و ۱۵ هزار دانشجو هم از بین دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی به شرط گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی جذب می‌شوند.

رییس دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه یک میلیون متر مکعب در کشور فضای فیزیکی و کاربری تحت پوشش دانشگاه‌های فرهنگیان کشور هستند، افزود: ۶۰ درصد فضای تحت اختیار دانشگاه‌های فرهنگیان در کشور فرسوده است.

خنیفر با بیان اینکه تملک و دارایی دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر صفر است، گفت: قول‌هایی مبنی بر بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی در سال اینده برای دانشگاه فرهنگیان دریافت کردیم

وی با اشاره به طرح ۱۰۰-۳۱ افزود: طرح صد سی و یک به معنی ۳۱ استان و هر استان ۱۰۰ هکتار است که یکی از پایلوت‌های این طرح مازندران است.

وی با بیان اینکه ترمیم و بروزرسانی و ارتقا کیقی دانشگاه فرهنگیان آمل در برنامه‌ها قرار دارد، گفت: ارتقای وضعیت کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان از لحاظ علمی در استان و به خصوص آمل در دست برنامه است.

انتهای پیام/ م

جذب دانشجویان جدید در دانشگاه فرهنگیان کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.