بشکه‌های رنگ یک واحد تولیدی عامل قرمزی رودخانه بابلرود بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، در پی انتشار خبری مبنی بر فاجعه‌ای با طعم مرگ در محیط زیست در بابلکنار در فضای مجازی مبنی بر ورود پساب‌های خطرناک شهرک صنعتی بابلکنار به رودخانه‌ای در روستای چهره، نعمت الله قنبری رئیس اداره محیط زیست بابل گفت: به دلیل قرمز شدن آب رودخانه چهره درکا اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان مربوطه مشخص شد که یکی از بشکه‌های رنگ یک واحد تولیدی به طور اتفاقی به زمین می‌افتد و محتویات آن پخش می‌شود.

وی افزود: یکی از کارگران این واحد تولیدی به جای آنکه این رنگ را به خاک آغشته و آن را جمع‌آوری کند، اقدام به شستشوی آن کرده و به دلیل حالت خمیری رنگ، همراه آب محلول شده و به رودخانه وارد می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست بابل گفت: پس از آنکه رنگ همراه با آب به ورودی تصفیه خانه رسید، مسئول این بخش پس از مشاهده حجم زیادی از رنگ، اقدام به بستن ورودی آب تصفیه خانه کرد که موجب شد تا آب رنگی به سمت رودخانه هدایت شود.

قنبری با اشاره به اینکه این واحد تولیدی در شهرک صنعتی قرار دارد و فاضلاب آن در حد شستشو است، افزود: ورود رنگ به رودخانه خطر زیست محیطی به همراه دارد، اما تا به این لحظه مرگ و میر ماهیان گزارش نشده است، همچنین از آنجایی که رودخانه از کوه سرازیر می‌شود با مرور زمان این آلودگی خاصیت خود را از دست می‌دهد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بابل گفت: سهوی و یا عمدی بودن این حادثه هنوز مشخص نشده است، اما مدیرعامل این واحد تولیدی مورد بازخواست قرار گرفته و اقدامات قانونی آن در حال انجام است.

علت قرمز بودن آب رودخانه بابلرود/ تحقیقات محیط زیست ادامه دارد

انتهای پیام/ م

عامل قرمزی رودخانه بابلرود مشخص شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.