دو پژوهشگر دانشگاه امیرکبیر موفق به ساخت رباتی شده‌اند که در شرایط سخت به کمک افراد می‌آید و جان آن‌ها را نجات می‌دهد.

رباتی که ناجی جان افراد می‌شودبه گزارش خبرنگار   حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی  پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فعالیت جوانان نخبه در شرکت‌های دانش بنیان در کنار طرح‌هایاستارت آپی سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات ساخته شده در این شرکت‌ها بپردازد.

دو پژوهشگر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به طراحی یک ربات نرم راه رونده چهار پا شده‌اند این ربات قابلیت حضور در ماموریت‌های امدادی و کمک رسانی به افراد را دارد.

محمد زارعی نژاد مجری طرح این ربات راه رونده نرم در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی  پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره توانایی‌های این ربات گفت: ربات راه رونده می‌تواند با محیط اطراف خود تطبیق کامل داشته باشد و در زمین‌های ناهموار و از مناطق صعب العبور به راحتی عبور کند.

رباتی جدید برای کمک به افراد

وی درباره کاربرد‌های این ربات نرم اظهار کرد: در ماموریت‌های خطرناک می‌توان از این ربات استفاده کرد، زیرا سرعت حرکت و عبور آن بسیار بالا است و در ماموریت‌های امداد و نجات کاربرد اصلی خود را نشان می‌دهد.

این دانشجوی دانشگاه امیرکبیر درباره قیمت ربات بیان کرد: این ربات با قیمت ۱۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد  و می‌تواند در مواقع بحرانی کمک بسیاری را به نیرو‌های امدادی برساند.

ربات راه رونده نرم از جمله ربات‌های کم هزینه است که می‌تواند سبب کمک به انسان در عملیات‌های پزشکی و امداد رسانی شود و از سوی پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر ساخته و وارد بازار شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار