هدایت و مشاوره شغلی باید مبتنی بر نظام کارآفرینی باشد/نظارت بر طرح‌های اشتغال برای پایدارسازی یکی از برنامه‌های مهم استمدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: هدایت و مشاوره شغلی باید مبتنی بر نظام کارآفرینی و خود اشتغالی باشد.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، محمد سنجری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی صبح پنج شنبه در نشست روسای کمیته‌های امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: هدایت و مشاوره شغلی باید مبتنی بر نظام کارآفرینی باشد و نظام خود اشتغالی و توجه به اشتغال خرد می‌تواند یک راهکار برای برون رفت از معضلات اشتغال و اجتماعی باشد.

وی تصریح کرد: اشتغال زمانی برای جامعه هدف جذاب است که خود فرد به صورت ملموس به آن برسد، بنابراین اشتغال باید با سمت و سوی صحیح برنامه ریزی شود و کمیته امداد نقش مؤثر و تعیین‌کننده‌ای در اشتغال استان دارد و قطعاً این نهاد می‌تواند گام‌های موثری بردارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: موضوع اشتغال در کمیته امداد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و خوشبختانه با اقدامات انجام‌شده تعهد ۱۱۰ هزار فرصت شغلی استان در ۹ ماهه سال انجام شده است و اشتغالزایی در این استان از هدف گذاری‌ها پیشی گرفته و تاکنون ۱۰۳ درصد از فرصت‌های شغلی برنامه ریزی شده محقق شده است.

سنجری افزود: نمی‌توان مدل خاصی در بحث اشتغال در جامعه طراحی و برنامه ریزی کرد، چون زمانی که در حوزه اجتماعی وارد می‌شویم با عوامل تاثیر گذار بسیاری مواجه می‌شویم، عواملی مانند زیر ساختها، عوامل اقتصادی، فرهنگی، تکنولوژی، آداب و سنت‌ها و ظرفیت‌های منابع انسانی که هر کدام در برنامه ریزی‌ها تاثیر گذار است.

وی تصریح کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دبیرخانه کارگروه اشتغال، وظیفه هماهنگی و جمع بندی وضعیت اشتغال استان را با همکاری دستگاه‌های مولد اشتغال در استان برعهده دارد و کمیته امداد نیز یکی از نهاد‌های مولد اشتغال است که بیشتر در جهت ایجاد مشاغل خانگی و خوداشتغالی جامعه تحت حمایت فعالیت می‌کند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: نظارت بر طرح‌های اشتغال برای پایدارسازی یکی از برنامه‌های مهم است و همچنین ارائه راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم به مجریان طرح‌های اشتغال نیز در دستور کار قرار دارد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

می‌توان مدل خاصی در بحث اشتغال در جامعه طراحی و برنامه ریزی کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.