مدیر جهاد کشاورزی نوشهر از صدور مجوز تخلیه ۴۷ هزار و ۲۲۰ تن محصولات کشاورزی و دامی در بندر این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن پورمقدم مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر گفت: در بخش واردات پس از تست آزمایشگاهی، مجوز تخلیه هفت هزار و ۶۲۷ تن گندم خوراکی، ۱۷ هزار و ۲۴ تن ذرت دامی، ۲۲ هزار و ۵۶۹ تن جو دامی و ۶ هزار و ۷۹۰ متر مکعب چوب نراد صادر و از این بندر ترخیص شد.

وی با اشاره به گزارش عملکرد واحد قرنطینه نباتی مدیریت جهادکشاورزی نوشهر مستقر در بندر این شهرستان در آذرماه امسال، افزود: در بخش صادرات محصولات کشاورزی پس از بازدید و صدور گواهی بهداشتی، ۱۸ هزار و ۷۵ گلدان گل و گیاه، ۶۰ تن خرما و ۴۶۸ تن کیوی از بندر این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

ابوالحسنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد نیز گفت: دو هزار و ۵۰۰ تن کیوی به ارزش ۲ میلیون دلار از این شهرستان به کشورهای، هندوستان، امارات، بحرین و دبی صادر شد.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت کیوی در این شهرستان حدود هزارو ۳۶۷ هکتار است افزود:: با توجه به شرایط آب و هوایی موجود پیش بینی می‌شود؛ بیش از ۴۰ هزار تن کیوی از باغات این شهرستان برداشت شود.

ابوالحسنی با توصیه به باغداران در برداشت اصولی کیوی با هدف ماندگاری محصول در سردخانه و تاثیر قیمت در بازار گفت: پیش بینی می‌شود: ۷۰ درصد کیوی تولیدی این شهرستان در بازار‌های داخلی و خارجی صادر و به فروش برسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد افزود: با فعالیت هزارو ۷۲ بهره‌بردار در زمینه تولید و صادرات کیوی شهر‌های عباس آباد، سلمانشهر و کلارآباد، ۱۰ واحد سردخانه فعال نیز با ظرفیت تقریبی ۲۶ هزار و ۵۰۰ تن در شهرستان عباس آباد وجود دارد.

انتهای پیام/آ

صادرات ۴۶۰ تن کیوی از نوشهر به خارج از کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.