توقف ۵ ماهه پروژه باغ موزه دفاع مقدس/ راه‌اندازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در اولویت استمدیرکل نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: تعهدات دستگاه‌ها برای راه اندازی عملیات عمرانی پروژه باغ موزه مقدس و تکمیل آن را به طور جدی پیگیری می‌کنیم.
 
سردار حسین‌ علی یوسف علیزاده مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به اینکه راه‌اندازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در اولویت است گفت: اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با عمل به دو مسئولیت عمده با عنوان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که یک اقدام در حوزه فیزیکی، اشیاء و آثار باقی مانده و مسئولیت دیگر در حوزه معنویت، فرهنگ و ارزش‌ها است، راه اندازی مجدد این پروژه را در دستور کار خود قرارداده است.

وی تامین نشدن اعتبارات را از دلایل اصلی توقف ۵ ماه این پروژه دانست و افزود: مجموع مساحت این پروژه ۱۳ هزار متر است که برای اجرا و ساخت به پیمانکار داده شد و به دلیل عدم پشتیبانی‌ها متوقف و پیمانکار به‌خاطر عدم تعدی مطالبات خود، درخواست اعمال ماده ۴۸ کرده است، پیمانکار انتظار دارد با افزایش نرخ‌های سال‌های اخیر  تجدید نظر در محتوای قرارداد برای اجرت‌ها و حق الزحمه‌های پروژه در نظر گرفته شود.

سردار یوسف علیزاده ادامه داد: اکنون شرکت پیمانکار ۳/۵ میلیارد تومان طلبکار است که حاصل عمل نکردن مجموعه‌هایی است که باید از طرح پشتیبانی می‌کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه پروژه باغ موزه دفاع مقدس ۱۰ تا ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است تصریح کرد: کل پروژه ۱۰ تا ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سه ساختمان ساخته شده در باغ موزه دفاع مقدس پیشرفت ۳۰ تا ۴۰ درصدی داشته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده برای راه اندازی این پروژه اظهار داشت: مراحل اخذ موافقت‌ها صورت گرفت و بالغ بر ۱۹ هزار متر مجوز برای بنا گرفته شد که عملیات عمرانی ۱۳ هزار متر آغاز شده است.

سردار یوسف علیزاده گفت: در عملیات عمرانی ۱۳ هزار متری دو بنا مربوط به‌حفظ آثار با ۳ هزار متر و یک بنا مربوط به‌ مرکز مقاومت اسلامی با ۳ هزار متر مد نظر قرار دارد که در حال حاضر این دو بنا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، همچنین بنای مربوط به‌ موزه ۷ هزار متر بوده که درصد پیشرفت فیزیکی آن کمتر است.

انتهای پیام// ز. م
 

پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۱۵ درصدی پروژه باغ موزه دفاع مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.