نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت با هدف جذب اعتبارات ملی دستگاه های اجرایی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: تاخیر در پروژه‌های عمرانی ملی یکی از متداول‌ترین مسائل و مشکلات در اجرای این گونه طرح‌ها است و شناسایی علل آن امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه ۸۷ درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی گیلان، ملی و تنها ۱۳ درصد آن استانی است گفت: جذب اعتبارات ملی توسط مسئولان دستگاه‌های اجرایی می‌تواند زمینه توسعه پایدار و تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان و بویژه شهرستان رشت را فراهم سازد.

فرماندار شهرستان رشت نیز لازمه تحول اساسی دراین شهرستان را بهره مندی از تمامی ظرفیت‌های استانی در کنار جذب اعتبارات ملی همراه با همدلی و همراهی مردم ومسولان دانست وگفت: حل معظلات شهری و اتمام پروژه‌های عمرانی مهم شهرستان اولویت اصلی فرمانداری شهرستان رشت است.

درجانی مدیر کل جهاد کشاورزی استان گیلان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان گفت: ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه کشاورزی در گیلان وجود دارد که با بهره برداری درست و جذب اعتبارات می‌توان به کسب وکار کشاورزان و مردم استان رونق بخشید.
پریسا کرمی مدیر کل کتابخانه‌های گیلان نیز با انتقاد از عدم تکمیل کتابخانه مرکزی شهرستان رشت گفت: این طرح از سال ۸۳ آغاز شده است وبا گذشت ۱۴ سال هنوز به اتمام نرسیده است.

وی فضای استاندرد کتابخانه در کشور را ۲ متر برای هر صد نفر اعلام کرد و افزود: این مقدار دراستان گیلان یک مترو ۲۲ سانتی متر به ازای هر صد نفر و در شهرستان رشت ۴۶ سانتی متر است که امیدواریم با تکمیل طرح‌های کتابخانه‌ای در استان افزایش یابد.

انتهای پیام/آ

جذب اعتبارات ملی دستگاه های اجرایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.