مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 900 تن دانه روغنی کلزا از مزارع شهرستان اردبیل برداشت شود.

علی حسین احدی عالی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار کرد: در سال زراعی جاری بیش از 303 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اردبیل به کشت کلزا اختصاص یافته است که با توجه به حاصلخیز بودن خاک اردبیل انتظار داریم در سال جاری بیش از 900 تن محصول کلزا از این مزارع برداشت شود.

وی تصریح کرد: از کشاورزان اردبیلی انتظار داریم با توجه به نیاز آبی کم تر این محصول و خرید تضمینی آن از سوی دولت و جلوگیری از واردات روغن نباتی از خارج این محصول اقدام به کشت کلزا کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: از خصوصیات بارز ارقام هیبرید عملکرد بالا در واحد سطح و یکنواختی در رسیدگی محصول است که این موضوع برداشت را راحت تر می کند.

احدی عالی برگزاری کارگاه های آموزشی و اجرای برنامه های آموزشی گسترده در زمینه مزایای کشت کلزا، تامین بذور هیبرید و مقاوم به ریزش و سرما با عملکرد بالا و تامین کارنده های کلزا را از جمله اقدامات انجام شده در راستای ترغیب و تسهیل شرایط کشت برای کشاورزان ذکر کرد.

وی بیان کرد: با توجه به رعایت اصول و فنون کشت گیاه کلزا مزارع از سطح سبز مطلوبی برخوردارند.

انتهای پیام/ح

کشت محصول کلزا در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.