رئیس کل دادگستری مازندران گفت: پنج سال گذشته، دوهزار و ۸۰۰ زندانی جرائم غیرعمد از طریق ستاد دیه استان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد رئیس کل دادگستری مازندران از کاهش آمار حضور مددجویان در زندان خبر داد و گفت: پنج سال گذشته، دوهزار و ۸۰۰ زندانی جرائم غیرعمد از طریق ستاد دیه استان آزاد شدند.

وی افزود: آمار وصول زندانیان استان مازندران در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۱ بیش از ۲۵ درصد کاهش داشته که آماری بسیار ارزشمند است.
حجت الاسلام تقوی فرد از کاهش حدود ۱۵ درصدی میانگین موجودی مددجویان حاضر در زندان‌های مازندران نسبت به سال ۱۳۹۱ نیز خبر داد و گفت: این رقم در حال حاضر به ۷۵۰۰ نفرکاهش یافته است.

رئیس شورای قضایی استان مازندران با اشاره به آمار زندانیان نسبت به جمعیت استان، ادامه داد: در سال ۹۱ از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان ۲۸۲ زندانی داشتیم که این رقم در حال حاضر با ۱۹ درصد کاهش به ۲۲۰ نفر رسیده است.

وی درصد متهمین تحت قرار در سال ۱۳۹۱ را ۳۳ درصد عنوان کرد و گفت: این رقم در حال حاضر به عدد ۱۸ درصد کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران افزود: پنج سال گذشته بیش از ۱۷ هزار پرونده به شورای حل اختلاف زندان‌های استان ارجاع شده است

حجت الاسلام تقوی گفت: از این تعداد، ۱۴ هزار پرونده مختومه شده است؛ در سال ۹۷ نیز یکهزار و سیصد و یازده پرونده به این شورا وارد و یکهزار و سیصد پرونده مختومه شده است.

رئیس شورای قضایی استان مازندران گفت: طی سال‌های اخیر، تمام مکاتبات اداره کل زندان‌های استان مکانیزه شده و سامانه ثنا و ابلاغ الکترونیکی به صورت منظم در این اداره کل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی آمار محکومین مالی حاضر در زندان‌های استان (به غیر از مهریه) را ۴۷۵ نفر اعلام کرد و گفت: ۳۹۴ نفر نیز برای عدم پرداخت مهریه در زندان‌های استان حضور دارند که باید برای حل مشکلات این افراد نیز چاره اندیشی شود.

انتهای پیام/آ

کاهش آمار حضور مددجویان مازندرانی در زندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.