۲۰۱۸، خونین ترین سال برای خبرنگاران افغانستان

سازمان «نی» در گزارشی اعلام کرد که سال ۲۰۱۸ خونین ترین سال برای خبرنگاران افغانستان بوده است.

۲۰۱۸، خونین ترین سال برای خبرنگاران افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «نی»، سازمان حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان در گزارشی اعلام کرد که سال ۲۰۱۸ خونین ترین سال برای خبرنگاران افغانستان بوده است.

بر اساس این گزارش، در سال جاری میلادی 197 مورد خشونت علیه خبرنگاران افغانستان که شامل قتل، زخمی شدن، ضرب و جرح، تهدید و توهین، بازداشت‌های کوتاه مدت، ربودن، حمله بر رسانه‌ها و عدم دسترسی به اطلاعات که منجر به خشونت می‌شود در این نهاد به ثبت رسیده است.

«مجیب خلوتگر»، رئیس اجرایی نهاد نی گفت که در سال جاری میلادی 12 حمله به رسانه ها در افغانستان صورت گرفته و  بیش از 20 خبرنگار جان خود را از دست داده است.

گزارش سازمان نی افزوده است که خشونت علیه خبرنگاران در سال ۲۰۱۸، افزایش ۱۸ درصدی داشته است.

رئیس اجرایی سازمان حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان تاکید کرد که 55 درصد از مجموع 197 مورد خشونت علیه خبرنگاران در سال جاری توسط نیروهای امنیتی و کارمندان دولتی صورت گرفته است. در حالی که در سال های گذشته بیشترین خشونت علیه خبرنگاران از سوی گروه‌های تروریستی صورت می‌گرفت.

گفتنی است که سازمان گزارشگران بدون مرز نیز پیشتر در گزارش‌ خود اعلم کرده بود که افغانستان در سال ۲۰۱۸، مرگبارترین کشور برای خبرنگاران بوده است.

سازمان حمایت از رسانه های آزاد افغانستان سال 2017 میلادی را نیز با 20 کشته و 41 زخمی خونین ترین سال برای جامعه خبرنگاران در تاریخ افغانستان خوانده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.