مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: ۱۷ نوع حادثه طبیعی در این استان شناسایی شد که برای کاهش آسیب پذیری در برابر این حوادث ارائه آموزش‌های همگانی لازم است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، صارم رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان اظهارداشت: حوادث طبیعی همواره گریبان گیراستان بوده و باید آمادگی لازم را فرا بگیریم.

وی افزود: برگزاری مانور‌های آموزشی در شهرستان ها، شروع آموزش‌های محله محور، نشست تخصصی مدیریت بحران و برگزاری نمایشگاه تخصصی در راستای کاهش آسیب پذیری اجرا شده است.

رضایی اضافه کرد: حوادث طبیعی را می‌توان با آموزش کافی در لحظه نخست مهار کرد و جمعیت هلال احمر لرستان جهت آموزش برای تمامی سطوح آمادگی لازم را دارد.

وی همچنین به ضرورت ایجاد داروخانه جنرال هلال احمر لرستان اشاره کرد و گفت: این داروخانه در تمامی استان‌های کشور دایرشده و تنها در لرستان ایجاد نشده که به دلیل افزایش مراجعه کننده باید راه اندازی شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان اظهارداشت: مسئولان بر ایجاد این داروخانه تاکید داشته، اما به دلایلی اجازه ایجاد داده نمی‌شود، لرستان تولید کننده دارواست، اما نمی‌توانیم داروخانه هلال احمر که خواسته مردم می‌باشد را بنا کنیم.

معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر لرستان در ادامه این نشست گفت: جامعه آمادگی لازم در برابر حوادث را ندارد و در یک زلزله خفیف به دلیل عدم آشنایی لازم آسیب‌هایی وارد می‌شود.

کامران خدایی افزود: بایدبه فرزندان و همچنین اعضای خانواده آموزش‌های لازم در برابر حوادث را آموزش دهیم.

وی بیان کرد: شناخت حوادث، برطرف کردن خطرات سازه‌ای و غیر سازه ای، شناخت نقاط امن و ناامن خانه و داشتن کیف نجات از موارد مورد نیاز در حوادث است.

انتهای پیام/م

۱۷ نوع حادثه طبیعی در لرستان شناسایی شد

برچسب ها: زلزله ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.