آیت الله شاهرودی همیشه در شرایط سخت و حساس کشور پشتیبان انقلاب و رهبری بود

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان اردبیل گفت: آیت‌الله هاشمی شاهرودی (ره) همیشه در مقاطع سخت و حساس کشور پشتیبان انقلاب و یار وفادار مقام معظم رهبری در همه شرایط سخت بود.

آیت الله شاهرودی همیشه در شرایط سخت و حساس کشور پشتیبان انقلاب و رهبری بود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت‌الاسلام بیدار، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان اردبیل ظهر امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی شاهرودی در مسجد سرچشمه اردبیل اظهار داشت: مقام فقه و علم در دین اسلام بسیار بالا است و فضیلتی که دین اسلام برای علما و روحانیت قائل شده است بسیار مکرر در آیات قرآن کریم تکرار شده و این نشان از قدرت فکر و علم در نزد خدا دارد.
وی افزود: عالم و فقیه مانند دژ نفوذ ناپذیری است که با علم و بصیرت خود و بینشی که دارد از تعدی و نفوذ دشمن در جامعه اسلامی جلوگیری کرده و نمی‌گذارد جامعه از مسیر خود منحرف شود.
بیدار تصریح کرد: وقتی شبهه و بدعتی در دین رخ دهد علما و فق‌ها با روشنگری و علمی که کسب کرده‌اند نمی‌گذارند این شبهات سبب شود جامعه اسلامی از آرمان‌های خود دور شود.
وی افزود: فق‌ها و عالمان به واسطه فضیلت‌های خود نزد خداوند از مرتبه شفاعت برخوردار هستند.
وی آیت‌الله شاهرودی را فردی با فضیلت دانست و افزود: ما قدردان علما و عالمانی هستیم که با دانش و علم خود قدم‌های اساسی در راستای اعتلای انقلاب اسلامی برداشته‌اند.
وی گفت: آیت‌الله شاهرودی نمونه بارز انسان وفادار رهبری است که در تمام مراحل انقلاب و سختی‌ها از پس امتحانات برآمده وسربلند راهی سرمنزل ابدی خود شد.
مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان اردبیل گفت: سه برادر بزرگ وی زندانی شده و خودش نیز بار‌ها مورد شکنجه و آزار قرار گرفته، ولی این شکنجه‌ها هم نتوانسته این مرد روحانی را از آرمان‌هایش دور کند.
بیدار تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی شاهرودی فردی کارگزار و ارزشمندی بود که با نبوغ خودش گام اساسی در حوزه‌های فعالیت خود در قوه قضائیه داشت و احیای دوباره دادسرا‌ها نیز مدیون این مردم بزرگ است.
وی افزود: وی از استعداد بالایی برخوردار بود که توانست با نبوغ و استعدادی که برگرفته از اساتید بزرگی، چون سیدمحمد باقر صدر بود در دل مردم یادش ابدی بماند.
انتهای پیام/ح

برچسب ها: انتصاب ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.