به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،علی محمدی معاون پژوهش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به چرایی کمبود نیروی انسانی در این استان گفت: این تبعات بعد از اجرای طرح ۶.۳.۳ در سال ۹۱ و اضافه شدن یکپایه به مقطع ابتدایی ایجاد شد و ناهماهنگی بین ورودی و خروجی نیروهای جدیدالورود دانشگاه فرهنگیان و بازنشستگی بسیاری از همکاران ما همچنین خاصیت مهاجرپذیری استان قم و رشد جمعیت دانشآموزی در آن نیز از دیگر علتهای این اتفاق به شمار میرود.
وی جبران این کمبود را از طرق مختلفی، چون استفاده از همکاران حقالتدریسی، نیروهای سرباز معلم و مدارس خرید خدمات و همچنین استفاده از نیروهای آزاد بیرون با قراردادی شرکتی بهویژه در مراکز فنی و حرفهای دانست واضافه کرد:برای بالا بردن کیفیت کار و فعالیت این نیروها کارگاههای آموزشی بهصورت مستمر و فشرده در سال تحصیلی در حال برگزاری است.
معاون پژوهش و برنامهریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید با کمبود ۲ هزار و ۶۴ معلم به تفکیک دوره در مقاطع مختلف ابتدایی هزار و ۵۶۰ نفر، متوسطه ۴۵۸ نفر و در مدارس استثنایی نیز با کمبود ۴۶ نیرو روبهرو شدیم که با مدیریت و ساماندهی این معاونت همزمان با بازگشایی مدارس عملاً هیچ کلاس درسی بدون حضور معلم وجود نداشت.
به گفته محمدی سهمیه استان قم در ورودی دانشگاه فرهنگیان ۶۱۳ نفر و بر اساس ماده ۲۸ ورودی آزمون استخدامی نیز ۴۸۸ نفر نیرو در نظر گرفته شده است که البته با احتساب ناهماهنگی بین ورودی و خروجی نیروها و موارد دیگر پیشبینی میشود این کمبود تا سال ۱۴۰۳ ادامه داشته باشد.
انتهای پیام/ح