یک پزشک عمومی به سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، پاسخ داد.

پاسخ سوالات خود در زمینه «سرماخوردگی» را اینجا بخوانیدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد، شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

 علی ارغوانی پزشک عمومی به  سوالات شما در زمینه «سرماخوردگی» پاسخ داده است.

سوال: تقریبا یک ماه پیش سرما خوردم و علائم آبریزش بینی شدید داشتم، طوریکه فقط با دهان تنفس می‌کردم، گلودرد، خارش و کیپ شدن گلو، تورم چشم‌ها وعطسه داشتم؛ در حال حاضر با وجود اینکه یک‌ماه از سرماخوردگی‌ام گذشته است و همان هفته اول خوب شدم اما هنوز آبریزش بینی دارم  و همچنین گاهی اوقات گوش‌هایم درد می‌گیرد، علت آن چیست؟

جواب: به دلیل اینکه عفونت در بدنتان مانده است، باید با مشورت پزشک، آنتی بیوتیک مصرف کنید.

سرماخوردگی را چگونه درمان کنیم؟

سوال: سرما که می‌خورم به طور مداوم آبریزش بینی دارم و هر چقدر آنتی هیستامین و قطره استفاده می‌کنم فایده‌ای ندارد، تمام پاییز و زمستان آبریزش بینی دارم سفکسیم 400هم مصرف می‌کنم که فایده ندارد، علت چیست؟

جواب:  سیستم ایمنی ضعیفی دارید، در مرحله اول باید سیستم ایمنی بدنتان را قوی کنید، همچنین در آخر می‌توانید با تجویز پزشک، آنتی‌بیوتیک مصرف کنید.

سوال: برای سرماخوردگی در زمان بارداری چه دارویی وجود دارد? 

جواب: در دوران بارداری نمی‌توانید داروهای سرماخوردگی را بدون مشورت با پزشک مصرف کنید، درصورتی‌ که سرماخوردگی خفیفی داشته باشید توصیه می‌شود استراحت کنید و با مصرف مایعات و غذاهای مفید، خود را درمان کنید.

بدنتان را از ویروس پاکسازی کنید

سوال:  ۴ روز پیش سرما خوردم و تب هم داشتم اما الان خوب شدم فقط این که دماغم زود کیپ می‌شود و‌ سرفه‌های بدی هم دارم، علت آن چیست؟

جواب: ویروس هنوز در بدنتان است، زمان می‌گذرد تا ویروس کاملا از بدنتان خارج شود.

سوال: آیا واکسن‌های جلوگیری از سرما خوردگی حقیقت دارند؟ آیا استفاده از آنها توصیه می‌شود؟

جواب: این مورد هنوز تایید نهایی نشده است.

سوال: سرما خورده نیستم ولی همیشه آبریزش بینی دارم، این موضوع هم برای خودم و هم برای اطرافیانم عذاب آور شده است، چه راه درمانی وجود دارد؟

جواب: به دلیل سیستم ایمنی ضعیف بدنتان است، باید سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید، همچنین مصرف مایعات و آب کافی به درمان کمک می‌کند.

سوال: ۵۸ ساله هستم، حدود 10 روز است سرماخوردگی دارم ولی هنوز خوب نشدم شب موقع خواب راه تنفس بینی‌ام گرفته می‌شود و از راه دهان تنفس می‌کنم، گاها گلویم خارش دارد و خیلی سرفه می‌کنم، ضمنا خلط زیاد دارم، برای درمان باید چه کار کنم؟

جواب: ویروس در بدنتان باقی مانده است، با مصرف پزشک آنتی هیستامین و داروهای سرماخوردگی مصرف کنید، همچنین مصرف مایعات و آب کافی موثر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۲:۱۵ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
سلام ۲۰ روز سرما خوردم گلوم درد میکنه تب دارم هرچیه قرص پلیسینی میزنم خوب نشدم رفتم دکترم اما هنوز خوب نشدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۰۹ دی ۱۳۹۷
با مصرف پزشک
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۹:۰۲ ۰۹ دی ۱۳۹۷
سلام الان دو هفته سرما خوردم ولی گلوم انقدر درد میکنم صدام هم گرفته چکار کنم
آخرین اخبار