در نشست مدیرکل پدافند غیر عامل و رئیس جهاد دانشگاهی مازندران، ضمن تاکید بر ضرورت تاسیس پژوهشکده علمی در حوزه پدافند غیر عامل، ایجاد چنین پژوهشکده‌ای با ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حسین منفردی، مدیرکل پدافند غیر عامل با اشاره به قابلیت‌های جهاد دانشگاهی، بهره‌گیری از ظرفیت این نهاد در پیاده‌سازی پدافند غیر عامل در ارکان استان مازندران را ضروری برشمرد و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان در دستور کار قرار دارد.

منفردی گفت: مباحث مربوط به آموزش‌های مدیران و آموزش‌های عمومی در کارگروه آموزش عالی و علمی پژوهشی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی تاسیس پژوهشکده علمی در حوزه پدافند غیر عامل با هم افزایی ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان را ممکن دانست و بیان کرد: کار‌های ستادی این پژوهشکده بر عهده اداره کل پدافند غیر عامل و سایر موارد و اقدامات پژوهشی بر عهده مراکز علمی استان است.

مدیرکل پدافند غیر عامل مازندران، تهدیدات زیستی استان مازندران را بیشتر از سایر استان‌های کشور دانست و بر شناسایی این تهدیدات با انجام کار علمی پژوهشی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: ایجاد کارگروه‌های تخصصی دستور کار پدافند غیر عامل است و در این خصوص تعدادی از کارگروه‌ها راه‌اندازی شده و مابقی در شرف اقدام است.

 مدیریت دانش و کاربست آن از منظر پدافند غیرعامل

واحد عبدالهیان، رئیس جهاد دانشگاهی مازندران نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی جهت همکاری‌های آموزشی، علمی پژوهشی و فرهنگی، جهاد دانشگاهی را دارای ظرفیت و تجربه قابل توجه در حوزه آموزش برشمرد و گفت: جهاد دانشگاهی آمادگی دارد آموزش مدیران و اجرای دوره‌های آموزش عمومی شهروندان را عهده‌دار شود.

عبدالهیان با بیان اینکه مرکز ذخایر زیستی ایران زیر مجموعه جهاد دانشگاهی است، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی آمادگی دارد با استفاده از ظرفیت مرکز ذخایر زیستی، نسبت به شناسایی تهدیدات در این حوزه و اقدام عملیاتی مبادرت کند.

وی با بیان اینکه مدیریت دانش نیز محل آسیب است، گفت: ثبت نشدن دانش ضمنی سبب هدررفت سرمایه عظیم تجربه‌های علمی و اجرایی شده است که با هزینه فراوان حاصل شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران ضمن تاکید بر ضرورت مدیریت دانش و کاربست آن از منظر پدافند غیر عامل، بیان کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به نقشی که در اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران دارد، آمادگی همکاری و همراهی در جهت رفع این تهدید را دارد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: حوادث ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.