رئیس مجلس گفت: ۹ دی ماه سال ۸۸ به اغواگری‌ها و شیطنت‌گری‌های بیگانگان سیلی محکمی زد.


۹ دی به اغواگری‌های بیگانگان سیلی محکمی زد/ ملت ایران پای عزت و استقلال خود ایستاده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۹ دی ماه) پارلمان به مناسبت حماسه ۹ دی سال ۸۸، اظهار کرد: حماسه ۹ دی ماه را به نمایندگان و ملت سربلند ایران تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: ۹ دی ماه از آن جهت در تاریخ ایران جای گرفت و در خاطر‌ها ماند که قدرت حضور ملت ایران را دربردارد، قدرتی که با صلابت چالش‌ها را از بین برد و شرایط را روشن و تثبیت کرد، قدرتی که به اغواگری‌ها و شیطنت‌گری‌های بیگانگان سیلی محکمی زد.

لاریجانی تصریح کرد: پس از کشمکش‌های چند ماهه ملت بزرگ ایران در نهم دی ماه اراده خود را جایگزین رفتار‌های ماجراجویانه دشمنان داخلی و خارجی کرد و به همین جهت در چهل سال جمهوری اسلامی ایران همواه ایران را از بحران‌های داخلی و خارجی نجات بخشید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصل پیروزی انقلاب اسلامی و برچیده شدن بساط دیکتاتوری پهلوی با حضور یکپارچه ملت و رهبری حکیمانه امام(ره) محقق شد.

وی ادامه داد: در مقابله با گروهک‌های جدایی طلب منافقین، ماجرایی بنی صدر و ترور‌های مکرر نیرو‌های منافق با صحنه گردانی، ملت همه این شگرد‌هایی که برای یأس ملت تدبیر شده بود را یک باره از بین برد و توان مجددی را به مسیر انقلاب بخشید.

لاریجانی گفت: در جنگ تحمیلی آنچه باعث یأس دشمن شد که با پشتوانه برخی کشور‌های بی شرافت در منطقه و حمایت قدرت‌های بزرگ به خصوص آمریکا سال‌ها جنگ را علیه ملت ایران تحمیل می‌کردند، حضور ملت به خصوص جوانان در صحنه دفاع مقدس و ایجاد فضای شورانگیز مجاهدت بسیجی بود. بعد از کشمکش‌های سیاسی فرساینده بنی صدر علیه رهبران حزب جمهوری اسلامی و مسئولان نظام و درگیری‌های امنیتی منافقین، آن هم در شرایط تجاوز دشمن به سرزمین ایران و فضای تبلیغاتی شدید علیه انقلاب واقعا حضور ملت در صحنه سیاسی کشور و جبهه‌ها معجزه بزرگ خلق کرد.

وی افزود: اینکه در همه نظام‌های جا افتاده اصل را بر قانون پذیری می‌گذارند و پای آن می‌ایستند، به این جهت است که عبور از این مقوله هزینه‌های سنگینی را برای منافع ملی کشور خواهد داشت و این درس بزرگی برای نسل امروز و فرداست که بدانند حتی برای توقف‌های کوچک از قانون نیز عارضه‌ای جدی را متحمل شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تخلف‌های کوچک نیز می‌تواند پایه‌های مدنی کشور را بلرزاند، رخنه فرصت طلبان، استفاده ضد انقلاب و کشمکش‌های سیاسی و داخلی کشور یکی دیگر از موضوعات مهم است، ملاحظه کردید در چند ماه بعد از انتخابات به خصوص در روز عاشورای آن سال، فرصت طلبان و ضد انقلاب چگونه اهانت به ساحت مقدس امام حسین (ع) و عاشورا کرده و با اقدامات زشت و توهین به نظام، عزاداری ملت را مضاعف کردند.

وی افزود: این ملت بزرگ این تجربه‌ها را دارد و از همین روی این روز‌ها با حساسیت زیاد علی‌رغم بسیاری از مشکلات کشور و تحریم‌ها صحنه را زیر نظر دارد و می‌داند تروریست‌های جلاد و معاندین انقلاب در پی فرصت برای ضربه زدن به همه ابعاد انقلاب هستند، آنها به همراهی آمریکا، ایران گسترده و قوی را نمی‌پسندند و به دنبال ضربه به استقلال و تمامیت ارضی این کشور هستند.

لاریجانی افزود: همین جا باید به این نکته کلیدی توجه داشت که سرّ نهم دی ماه به ایمان مردم و تعصب مقدس آنها به اهل بیت (ع) باز می‌گشت که با همه صبر انقلابی در ماه‌های قبل در مقابل بی حرمتی به عاشورا یکباره وظیفه خود را در خروش ملی دیدند؛ مسئله دیگر دخالت‌های کشور‌های خارجی مخصوصا آمریکا در حوادث ماه‌های قبل از ۹ دی بود و در این دخالت صریح بودند.

وی ادامه داد: ادبیات آن روز مسئولان آمریکا و بر‌خی کشورهای اروپایی و منابعی که بر‌ا‌ی این امر اختصاص دادند و خود آن ر‌ا اعلام کردند،‌ مترصد بودن آنان بر‌ا‌ی استفاده از هر گونه سستی سیاسی و امنیتی داخلی ایران بر‌ا‌ی ضربه زدن به منافع ملت ر‌ا نشان داد، د‌یگر آنکه آشنایی اندک آنان با خصوصیات جامعه‌شناختی ملت ایران و فریب‌خوردگی آنان از اطلاعات غلط ضدانقلاب و منافقین است 

لاریجانی افزود: به نظر می‌رسد ا‌مروز هم آمریکا گرفتار این توهم اسف‌آور است که تحریم‌ها علیه ایران و موتور تبلیغات ضد ایران ر‌ا با جدیت دنبال می‌کند به حدی که نمی‌توانند آرزو‌های باطل خود ر‌ا عیان نکنند

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور درهم و برهم آمریکا تخیلات مشوش خود را بیان کرده است، اما ملت ایران پای عزت و استقلال خود ایستاده‌اند و اصولا بسیاری از ملت بیداری را پیدا کرده‌اند؛ ملاحظه کنید که ملت رشید عراق در مقابل اهانت آمریکا در چند روز قبل چگونه واکنش نشان داد تا حدی که برخی گروه‌های سیاسی داخلی این کشور پاسخ این توهین را در اخراج این کشور از عراق بیان کردند.

وی گفت: این خوی استکباری آمریکاست که امروز پس از چپاول اموال سعودی‌ها، اماراتی‌ها و برخی کشور‌های منطقه با پررویی اعلام می‌کنند اگر ما پشت سعودی را نگیریم سقوط می‌کند، به این معنا که هم اخاذی و هم بی حرمتی می‌کنند.

لاریجانی بیان کرد: نمونه دیگر آن در رفتار استکباری آنها همراه با بی عقلی و بی تدبیری در حضور بدون آداب رئیس جمهور آمریکا در عراق بود که با واکنش جدی همه گروه‌های سیاسی عراق و ملت رشید این کشور مواجه شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نکته‌ای که در حوادث آن روز منجر به حماسه ۹ دی ماه شد، این بود که برخی سیاستمداران و برخی گروه‌ها در شرایط حساس و روشنگری‌های رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به ما مسیر را نشان دادند و در جلسات خصوصی و علنی آنچه خیر ملت بود را بر مبنای قانون بیان کردند، اگر به موقع به این‌ها توجه می‌شد اینگونه فتنه‌ها یا اصلا ایجاد نمی‌شد و یا خیلی سریع تمام می‌شد.

وی اظهار کرد: امروز هم در شرایط پیچیده‌ای قرار داریم که با مشکلات اقتصادی، فشار اجتماعی بسیاری را ایجاد کرده است که در صحنه بین‌الملل آمریکایی‌ها بسیار روشن‌تر از قبل مبارزه با ملت ایران را سر لوحه خود قرار داده‌اند، لذا در همین وضعیت است که توجه به رهنمود‌های رهبری بیش از گذشته ضرورت دارد.

لاریجانی ادامه داد: قوای مختلف باید در فضای سیاسی با طمأنینه بتواند مسائل اقتصادی کشور را در جهت بالا بردن توان ملی، ایجاد اشتغال پایدار، حمایت از مستضعفان، زحمتکشان، کشاورزان و کارگران سامان دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه اخیر دانشگاه آزاد بسیار تأسف برانگیز بود و بنده این واقعه را به خانواده این عزیزان تسلیت عرض می‌کنم؛ لازم است کمیسیون آموزش و تحقیقات در این زمینه رسیدگی کامل داشته باشد و نتیجه را به مجلس ارائه کند که اگر افرادی قصور و تقصیر داشته‌اند، مشخص شوند.

وی گفت: لازم می‌دانم این توضیح را عرض کنم که امروز طبق دستورات قبلی باید استیضاح وزیر کشاورزی را در برنامه مجلس می‌داشتیم، اما کمیسیون کشاورزی و استیضاح کنندگان جلسه با وزیر کشاورزی داشتند و نقطه نظرات خود را درباره قیمت تضمینی گندم و اصلاح برخی رویه‌ها و توجه خاص به آبخیزداری، آبیاری نوین، گسترش سیستم‌های گلخانه‌ای نظارت جدی‌تر بر صادرات و واردات کشاورزی بیان داشتند، چون این عزم در دو طرف وجود داشت بنا را بر همکاری دو جانبه مخصوصا در فصل بودجه قرار دادند تا با همیاری بخش کشاورزی در بودجه قوی‌تر دیده شود و مشکلات کشاورزان با حمایت بهتری در بودجه کشور برگردد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۹ دی ۱۳۹۷
طبقه متوسط که شامل کارمندان و کارگران ساده و کسبه و کشاورزان خرد هستند چگونه می توانند با افزایش حقوق 20 درصدی ( اگر پلکانی نباشد) را در سال 1398 طی کنند ؟ گرانی ها در جامعه و سبد خانواده 60 درصد است؟ حالا کاری به اینکه دلار را یک شبه 4200 و سپس 8000 تومان ارز نیمایی کرده اید نداریم ؟ ارزش پول ریال ایران را چه شود ؟ درست دقت کنید منتظر تان در پل صراط هستیم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۹ دی ۱۳۹۷
شفافیت آرا ومنابع مالی نمایندگان مجلس=حق ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۹ دی ۱۳۹۷
آنان که دم از مذاکره باآمریکای خونخوارمی زنند بدانند که به خون شهدا خیانت میکنند و۴۰سال مقاومت مردم ایران راپایمال میکنند هرگز به آمریکا اعتماد نکنید
Iran (Islamic Republic of)
معتقدالحق
۰۹:۱۳ ۰۹ دی ۱۳۹۷
حفظ امنیت ملی از هر چیز مهم تره ولی امنیت اقتصادی چی؟؟؟
Germany
سعید
۰۹:۱۱ ۰۹ دی ۱۳۹۷
چرا از گذشته عبرت واقعی نگرفتیم ،دشمن بیگانه مدتها است مارا به خودمان واگذاشته چون مدیران خودی کاری با طرحهای اقتصادی مسئله دار و به نظر عمدی خود با مردم و این مرز و بوم کردند و میکنند که هیچ دشمنی نمی تواند بنماید؟
آخرین اخبار