وزیر خارجه پاکستان برای گفتگو با مقامات قطری درباره روند صلح افغانستان به دوه سفر کرده است.

گفتگوی وزیر خارجه پاکستان با مقامات قطر با محوریت صلح افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «شاه محمود قریشی»، وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه سفرهای خود به کشورهای منطقه به دوحه، پایتخت قطر سفر کرده است.

گفته می شود گفتگو درباره روند صلح افغانستان یکی از محورهای دیدار نخست وزیر پاکستان با مقامات قطری است.

برخی کارشناسان معتقدند وزیر خارجه پاکستان ممکن است در جریان این سفر با نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در دوحه نیز دیدار و گفتگو داشته باشد.

اسلام‌آباد بارها تصریح کرده که پاکستان نفوذ گذشته را بر طالبان ندارد و نفوذش بر این گروه کاهش یافته است، اما برای تسهیل گفت‌وگوهای مستقیم بین کابل و طالبان تلاش می‌کند.

چندی پیش نیز رسانه‌ها اعلام کرده بودند که طالبان در دور تازه نشست صلح افغانستان در عربستان سعودی قرار است با نمایندگان کابل دیدار کنند اما سخنگوی این گروه تصریح کرد که موضع طالبان درباره عدم مذاکره با دولت افغانستان تغییری نکرده است.

گفتنی است که هفته گذشته نشستی درباره صلح افغانستان به میزبانی شهر ابوظبی امارات برگزار شد و در آن، نمایندگان کشورهای آمریکا، پاکستان، عربستان و امارات با نمایندگان طالبان به مذاکره پرداختند. این نشست نتایج ملموسی در پی نداشت و قرار است در روزهای آینده نشست دیگری در جده عربستان برگزار گردد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار