دانشجویان متقاضی ازدواج دانشجویی تا پایان دی ماه فرصت ثبت نام در بیست و دومین دوره طرح ملی همسفر تا بهشت را دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین کاروان از بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت امروز وارد مشهد خواهد شد؛ زوج‌های متقاضی می‌توانند با مطالعه شرایط و ضوابط این طرح و تکمیل مدارک و ثبت نام در مهلت مقرر نسبت به شرکت در این سفر اقدام کنند.

مقررات پذیرش در بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی

زوج‌های متقاضی برای شرکت در طرح ملی همسفر تا بهشت باید شرایط را داشته باشند و مدارک زیر را ارائه دهند.

الف- ملاک شرکت در طرح ملی همسفر تا بهشت دانشجو بودن حداقل یکی از زوجین در زمان عقد است.

ب- تاریخ رسمی عقد در بازه زمانی یکم فروردین ۱۳۹۶ تا یکم دی ماه ۱۳۹۷ باشد. (زوجینی که حداقل یک نفر از آن‌ها دانشجو بوده و تاریخ رسمی عقد در این بازه زمانی باشد، هم مجوز ثبت نام در سامانه را خواهند داشت.)

ج- مدارک مورد نیاز برای شرکت در طرح ملی همسفر تا بهشت اصل عقدنامه، اصل شناسنامه زوجین، اصل کارت ملی زوجین و اصل کارت دانشجویی است.

همچنین ویرایش اطلاعات ثبت‌نام فقط توسط داوطلب اصلی و صرفاً قبل از تائید مدارک در سامانه میسر است.

د- گذراندن درسنامه "زنان و مردان، تفاوت‌ها و تفاهم ها" برای زوجین قبل از قطعی شدن ثبت نام الزامی است.

اولین گام برای شرکت در طرح ازدواج دانشجویی

-اولین اقدام برای شرکت در این طرح ثبت نام الکترونیکی زوجین دانشجو در سامانه ازدواج دانشجویی به نشانی Ezdevaj.org است. (در مواردی که هر دو زوج دانشجو باشند، لازم است فقط یکی از آن‌ها به عنوان داوطلب اصلی در سامانه ثبت نام کند.)

- به منظور قطعی کردن ثبت نام، دانشجویان باید حداکثر تا یک هفته پس از ثبت نام در سامانه، نسبت به تأیید مدارک به دفتر نهاد رهبری دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کنند. (در صورت عدم وجود دفتر نهاد رهبری در دانشگاه محل تحصیل دانشجویان، باید زوجین به دفتر دبیراستانی طرح ازدواج دانشجویی که اطلاعات کامل آن در سامانه ازدواج دانشجویی به نشانی Ezdevaj.org آمده است مراجعه کرده و نسبت به تأیید مدارک خود اقدام نمایند.)

-پس از قطعی شدن ثبت نام، دانشجویان می‌توانند بنا به موقعیت خود، زمان شرکت در این طرح و کاروان خود را انتخاب کنند، برای این کار باید به سامانه ازدواج دانشجویی به نشانی ezdevaj.org مراجعه نمایند.

- پس از ثبت‌نام و تائید مدارک زوجین دانشجو باید با نصب اپلیکیشن موبایلی باشگاه ازدواج در جشنواره ۱۰۱ فیروزه در مسابقات و طرح‌های تشویقی، فرهنگی و آموزشی شرکت کنند. (جشنواره ۱۰۱ فیروزه محور برنامه‌های فرهنگی، آموزشی بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت خواهد بود که برپایه اپلیکیشن موبایلی ویژه طراحی شده است و دانشجویان برای استفاده از جوایز نفیس نقدی و غیر نقدی جشنواره، باید این نرم افزار را نصب کرده و در مسابقات و طرح‌های تشویقی برنامه ریزی شده شرکت نمایند.)

نحوه اعزام و اسکان دانشجویان در طرح ملی همسفر تا بهشت

- نام و آدرس محل اقامت زوجین دانشجو در مشهد مقدس یک روزقبل از تاریخ اعزام، از طریق سامانه پیامکی برای هریک از زوجین ارسال می‌شود. (جانمایی دقیق محل اقامت زوجین بر روی نقشه پس از ارسال پیامک در سامانه ازدواج قرار داده شده و زوجین با مراجعه به پنل کاربری خود می‌توانند از این امکان نیز بهره‌مند شوند)

- زوجین دانشجو باید از ساعت ۸ الی ۱۲ روز نخست فرآیند پذیرش اسکان، به محل اقامت خود مراجعه کرده تا روند اسکان آنان توسط نمایندگان ستاد مرکزی تائید شده واتاق به آن‌ها تحویل داده شود.

- زوجین دانشجو در مشهد مقدس در فاصله تقریبا ۱۰ دقیقه‌ای حرم مطهر و در خیابان پاسداران اسکان پیدا می‌کنند.

- در کلیه مراکز اقامتی همسفر تا بهشت، ستاد استقبال مهر الرضا حضور دارند و با ارائه بسته فرهنگی و آموزشی و خوشامدگویی ورود زوجین به مشهدمقدس نقشه ۱۰۱ فیروزه تشریح خواهد شد.

برنامه‌های سه روز سفر ازدواج دانشجویی

طول مدت این سفر سه روز است و شرکت کنندگان در این کاروان‌ها ضمن بهره مندی از هدایا و جوایز و بسته‌های فرهنگی از مزایای ویژه همچون غذای متبرک حضرت رضا (ع) بهره‌مند خواهند شد.

برنامه‌های در نظرگرفته شده برای شرکت کنندگان در روز اول، پس از ورود به مشهد مقدس و استقبال کریمانه از آنان در مراکز اقامتی، زیارت گروهی، برنامه فرصت عاشقی در حرم مطهر حضرت رضا (ع) و استفاده از خوان پربرکت مهمان سرای حضرت خواهد بود.

در صبح روز دوم، برنامه فرهنگی آموزشی آشیانه ویژه زوجین جهت آشنایی با مهارت‌های زندگی و زناشویی برگزارخواهد شد و عصر روز دوم در برنامه مهروماه به تماشای تئاتر پلاک بیست جهت آشنایی بیشتر با مهارت‌های زندگی نشسته و در پایان با جنگ عشق شو لحظات مفرحی را خواهند داشت.

صبح روز سوم برنامه زیارت سحرگاهی برای آنان در نظر گرفته شده است و پس از آن هم می‌توانند در برنامه‌های گردشگری پیش بینی شده شرکت نمایند.

ابتکارات بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی

یکی از ابتکارات بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفرتا بهشت، طراحی دوره‌های مجازی از "مردان و زنان - تفاوت‌ها و تشابه ها" یا "از تفاهم تا تفاوت" پیش از قطعی شدن ثبت نام است که زوجین باید قبل از سفر به مشهد مقدس در این دوره‌ها شرکت کنند، در واقع این دوره آموزشی پیش نیاز آموزش‌هایی است که زوجین در مشهد فرا می‌گیرند.

همچنین زوج‌های دانشجویی که در مراسم سال گذشته ثبت نام کرده و موفق به تشرف نشده‌اند و یا زوجی که سال گذشته ثبت نام کرده‌اند، اما مدارکشان مورد تایید نبوده است؛ می‌توانند با ارائه مدارک خود به دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و انتخاب کاروان به این سفر مشرف شوند.

نکات مهم درباره شرکت کاروان‌ها در طرح ملی همسفر تا بهشت

-استان‌هایی که دارای مسافت بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر تا مشهد مقدس هستند و به صورت کاروانی اقدام به اعزام زوجین می‌کنند، از مزایای یک شب اقامت اضافه نسبت به سایر کاروان‌ها بهره‌مند خواهند شد.

-هزینه‌های ایاب و ذهاب به عهده دانشجویان بوده و ستاد مرکزی (دفتر مفاد) تنها هزینه‌های اسکان، پذیرایی و برنامه‌های فرهنگی آموزشی را برعهده خواهد داشت.

-استان‌هایی که اقدام به تشکیل و رزرو کاروان‌هایی با حداقل ۴۰ زوج و بیشتر از آن کنند و به صورت کاروانی در طرح همسفر تا بهشت شرکت کنند، از تشریفات استقبال در راه آهن مشهد یا ایستگاه سوار مشهد و نیز مشایعت ویژه دانشجویان برخوردار خواهند بود.

لازم به یادآوری است؛ مهلت ثبت نام در بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی برای دانشجویان سراسر کشور تا پایان دی ماه خواهد بود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت ezdevaj.org در این طرح شرکت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کوثر
۲۰:۰۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
اگه 1500کیلومتر فاصله داشته باشیم اما با کاروان نیایم بازم یه شب اقامت اضافه میدن؟