سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: امکانات و زیرساخت‌های بسیار زیادی برای توسعه اقتصادی در کشور و استان کرمان فراهم شده و باید به نحوه استفاده از این ظرفیت‌ها توجه لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حمید ملانوری سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان ،روز یکشنبه در کارگروه توسعه صادرات استان کرمان گفت: هر امکانی برای توسعه و نشاط اقتصادی در کشور، باید به کار گرفته شود و در این رابطه لازم است که بر مبنای تجمیع امکانات، همراهی و همکاری به پیش رفت.

وی با اشاره به اینکه بحث صادرات و واردات از موضوعات مهم در توسعه و نشاط اقتصادی است، گفت: در حوزه حمایت از کالای ایرانی باید فرهنگسازی و تلاش کرد، اما نمی‌توان مرز‌های کشور را بست.

ملانوری اظهار کرد: باید تلاش شود آنچه در کشور قابلیت تولید دارد، بر اساس فرمایشات رهبری با کیفیت و با هزینه مناسب تولید شود.

وی با تاکید بر اینکه با وجود تمامی تحریم‌ها و تهدیدها، قدرت دیپلماسی و نفوذ کشور ما به اندازه‌ای است که در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، اظهارداشت: دانش، آگاهی و فهم شرایط کنونی برای پویایی فعالیت‌های اقتصادی، توسعه صادرات و ایجاد توازن بین صادرات و واردت موضوع مهمی است.

سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: دولت، اشخاص و بخش خصوصی باید تمام توان خود را برای ایجاد هم افزایی، مشارکت و همکاری به کار گیرند و از فعالیت‌های جزیره‌ای خودداری شود.

ملانوری از اتاق بازرگانی استان کرمان به عنوان یکی از اتاق‌های بسیار فعال در کشور اشاره و بیان کرد: استان کرمان در حوزه‌های اقتصادی، میراث فرهنگی، فرش، صنایع دستی و. ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه پته یکی از ظرفیت‌های مغفول و غریب استان کرمان به شمار می‌رود، گفت: محصولاتی از جمله پته و کلمپه از جمله محصولات منحصر به فرد استان کرمان در کشور به شمار می‌روند که باید به خوبی معرفی شده و برای آن‌ها بازاریابی خوبی صورت گیرد.

سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ها باید با کیفیت برگزار شود، عنوان کرد: نمایشگاه‌های استان کرمان باید در حوزه‌های ملی و بین المللی تعریف شوند تا کیفیت آن‌ها در حد بالائی باشد و پوشش رسانه‌ای در حوزه بین المللی نیز داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در قالب نمایشگاه‌ها ضمن فروش محصولات، باید برای معرفی ظرفیت‌ها نیز اقدام شود، گفت: باید در حوزه اطلاع رسانی، فرهنگسازی و تبلیغات هر چه بیشتر تلاش شود.

ملانوری با تاکید بر برگزاری نمایشگاه تخصصی فرش دستباف به صورت تخصصی و ملی و با حضور استان‌های مختلف، گفت: استان کرمان در تولید فرش از جمله تولید فرش عتبات عالیات سابقه بسیار درخشانی دارد و موقعیت بسیار خوبی برای معرفی ظرفیت‌های موجود این استان در حوزه فرش وجود دارد.

 این جلسه صدور مجوز سایت نمایشگاهی سیرجان مورد بررسی و تائید قرار گرفت و در ادامه تقویم ۹۸ سایت نمایشگاهی جنوبشرق نیز بررسی شد.

در این نشست مقرر شد که طی یک هفته آینده تعیین تکلیف زمین سایت نمایشگاهی سیرجان با شهرداری یا وزارت راه و شهرسازی انجام شود و مقرر شد این سایت در دهه فجر سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ی

قدرت دیپلماسی کشور در دنیا حرف برای گفتن دارد

برچسب ها: استانداری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار