معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمدگفت: از ابتدای انقلاب تاکنون ۴۲ هزار میلیارد ریال به بخش صنعت کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، گوهرگانی گفت:حدود نیمی از این تسهیلات در پنج سال گذشته در قالب کمک‌های بلاعوض، سرمایه در گردش یا  تسهیلات با درصد پایین به صاحبان صنایع و واحد‌های تولیدی پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود:با پرداخت این میزان تسهیلات برای بیش از هفت هزار نفر در بخش صنعت استان شغل ایجاد شده است.

وی همچنین میزان سرمایه گذاری ۵۷۰ طرح صنعتی در دست اجرا در استان را بالغ بر۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:میزان اشتغالزایی این طرح‌ها حدود ۲۰ هزار نفر پیش بینی شده است.

گوهرگانی با اشاره به ساخت پتروشیمی گچساران و دهدشت افزود:پتروشیمی گچساران هم اینک با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در حال اجراست که پس از بهره برداری از این طرح صنعتی، سالانه یک میلیون تن اتیلن تولید و روانه بازار‌های مصرف داخلی و خارجی خواهد شد.

وی اضافه کرد: با راه اندازی کارخانه پتروشیمی گچساران خوراک پتروشیمی‌های خط دنا شامل بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون تأمین خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه طرح مطالعاتی و عملیات خاک برداری پتروشیمی دهدشت به پایان رسیده است گفت:در سفر بهمن پارسال وزیر نفت به استان قرار شد که منابع مالی این طرح بزرگ با رقمی افزون بر ۴۰۰ میلیون دلار از محل‌ها و روش‌های مختلف از سوی دولت تامین شود.

وی ادامه داد:در این طرح تاکنون یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب خاکبرداری و ۷۱ هزار متر مربع نیز خاکریزی انجام شده است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همچنین با اشاره به دستاورد‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه صنایع کوچک واقع در شهرک‌های صنعتی استان گفت:هم اکنون بیش از ۱۲۰ طرح صنعتی، خدماتی و صنفی در سطح نواحی و شهرک‌های صنعتی این استان در حال اجرا است.

گوهرگانی میزان سرمایه گذاری این تعداد طرح را ۲ هزار و ۲۳۰ میلیار د ریال اعلام کرد و افزود:سهم اشتغال پیش بینی شده این طرح‌ها بیش از ۲ هزار نفر است.

انتهای پیام/غ

اجرای طرح های صنعتی و نیمه صنعتی در استان

برچسب ها: تسهیلات ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.