معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان از فعالیت ۱۰ مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدرضا عباسی، معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان گفت: بهزیستی استان با ۱۰ مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق در شهرستان‌های اهواز، بهبهان، مسجدسلیمان، آبادان، خرمشهر، دزفول، ایذه، شوشتر، رامهرمز و ماهشهر درحال ارائه خدمت به جامعه هدف و مشاوره‌های لازم به زوجین متقاضی طلاق است.

وی افزود: شناسایی و کمک به حل مسائل و مشکلات خانواده‌های آشفته و متقاضی طلاق، بررسی صلاحیت والدین برای بررسی سرپرستی فرزندان، کمک به زوجین با هدف ایجاد روابط مناسب قبل و بعد از ازدواج، کمک به زوجین برای آگاهی از حقوق خود و افزایش آگاهی‌های زوجین برای حل مشکلاتی که باعث طلاق گردیده و جلوگیری از وقوع طلاق در ازدواج‌های بعدی از جمله اهداف مراکز است.

عباسی بیان داشت: مداخلات روانی ـ. اجتماعی به منظور کاهش طلاق و درصورت وقوع طلاق کاهش آسیب‌های ناشی از آن هدف کلی مراکز مداخله‌ای است. تعداد ۳ هزار و ۹۶۸ زوج دارای مشکل در سال ۹۶ و ۳ هزار و ۶۹۲ زوج در ۶ ماه اول سال ۹۷ به مراکز مذکور بهزیستی مراجعه کردند و خدمات لازم را دریافت کردند. میزان سازش ایجاد شده در سال ۹۶ حدود ۲۲.۹ درصد است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان عنوان کرد: تمامی خدمات سازمان بهزیستی در خصوص مشاوره‌های قبل از طلاق برای متقاضیان و مراجعه‌کنندگان به مراکز مداخله در خانواده به‌منظور کاهش طلاق به‌صورت رایگان است.

انتهای پیام/م

تلاش برای کاهش آمار طلاق در خوزستان

برچسب ها: بهزیستی ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.