ناظر گمرکات آذربایجان شرقی از صادرات یک میلیارد و ۱۹۱ میلیون دلاری کالا از گمرکات آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،اورنگی ناظر گمرکات آذربایجان شرقی گفت: در ۹ ماه امسال یک میلیون و ۶۰۴ هزار و ۲۵۴ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۹۱ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۳۷۳ دلار از گمرکات استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزش دلاری ۳۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه صادرات ۹ ماه امسال از گمرکات آذربایجان شرقی از حیث وزن ۴۰ درصد افزایش یافته است، افزود: عمده گروه کالا‌های صادر شده شامل مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد، چدن، آهن و فولاد، سوخت‌های معدنی، روغن‌های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آنها، میوه، پوست مرکبات، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، اجزاء و قطعات آن‌ها، فرآورده‌های غلات (آرد، نشاسته و فکول)، شیر و نان‌های شیرینی، شکلات و شیرینی، شیشه و مصنوعات شیشه ای، مصنوعاتی از چدن و آهن یا فولاد، کاکائو و فرآورده‌های آن است.

وی اضافه کرد: این محصولات به ۹۸ کشور دنیا صادر شد و عمده مقاصد کالا‌های صادراتی از گمرکات استان به ترتیب کشور‌های عراق، ترکیه، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، افغانستان، پاکستان، بلغارستان، چین و ایتالیاست.

وی گفت: در این مدت همچنین ۲۲۹ هزار و ۴۳۲ تن کالا به ارزش ۶۹۲ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۷۴۳ دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است که از لحاظ وزن ۳۸ درصد و از حیث ارزش دلاری ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی افزود: عمده کالا‌های وارده در این مدت نیز شامل ماشین آلات و وسایل مکانیکی اجزاء و قطعات آنها، توتون و تنباکو، قطعات منفصله ماشین آلات راهسازی، خودرو و سایر ماشین آلات، چوب و اشیاء چوبی و زغال چوب، کاغذ و مقوا و اشیای ساخته شده از خمیر کاغذ، ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، گوشت و اقلام خوراکی، فرآورده‌های خوراکی گوناگون، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد و الیاف سنتتیک یا مصنوعی بوده است.

وی اعلام کرد: این کالا‌ها از ۵۵ کشور مختلف دنیا بطور عمده و به ترتیب از ترکیه، آلمان، امارات متحده عربی، چین، ایتالیا، ژاپن، ارمنستان، جمهوری کره، هلند و بلژیک از طریق گمرکات آذربایجان شرقی وارد کشور شده است.

وی یادآوری کرد: همچنین در همین مدت، بیش از یک میلیون و ۱۹۰ هزار و ۳۴۳ مسافر از مبادی مرزی گمرکات استان تردد کرده اند که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از نظر مسافرین خروجی ۱۵ درصد و مسافرین ورودی ۲۴ درصد افزایش داشته است.

اورنگی گفت: درآمد‌های وصولی گمرکات استان در ۹ ماه سالجاری افزون بر سه هزار و ۷۸۲ میلیارد و ۴۴۲ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۹۹۶ ریال بود که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش داشته است.

 

انتهای پیام/ش

یک میلیون و ۶۰۴ هزار و ۲۵۴ تن کالا صادرشده است

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.