معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از جذب ۱۶ میلیارد تومان اعتبار از محل تسهیلات روستایی عشایری برای رونق صنایع دستی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،پروانه حیدری معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : رقم تسهیلات بالا است و کرمانشاه در این زمینه جزو استان‌های پیشرو در جذب این تسهیلات است.

وی با بیان اینکه سامانه‌ای برای ثبت مشخصات هنرمندان صنایع دستی استان کرمانشاه طراحی و فعال شده است، گفت : تاکنون ۱۵ هزار نفر هنرمند صنایع دستی در این سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۱ هزار نفر فعال هستند.

به گفته وی، تمام روند‌های کاری هنرمندان صنایع دستی از جمله صدور مجوزها، کارت شناسایی، جواز تاسیس و سایر موارد در این سامانه انجام می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، گفت: صنایع دستی مصداق واقعی کالای ایرانی است و با کمترین سرمایه‌ای در این بخش می‌توان شغل ایجاد کرد.

حیدری افزود: از طریق اعطای وام ارزان قیمت از محل تسهیلات روستایی عشایری از هنرمندان صنایع دستی برای رونق بخشیدن به فعالیت خود حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه همچنین با اشاره به اینکه هرسین به عنوان شهر گلیم کشور ثبت شده است، گفت: مقدمات ثبت جهانی گلیم به نام هرسین نیز آغاز شده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک گلیم به نام هرسین در دنیا ثبت شود.

وی استقبال مردم از صنایع دستی را در سال‌های اخیر خوب دانست و افزود: در قالب برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی زمینه را برای معرفی محصولات صنایع دستی به مردم فراهم می‌کنیم.

حیدری همچنین به صادرات صنایع دستی در سال جاری اشاره کرد و گفت: در نیمه اول امسال هشت میلیون دلار صنایع دستی از استان کرمانشاه صادر شده است.

کارگاه ملی صنایع دستی با حضور هنرمندان و صنعتگران استان‌های مختلف کشور و اساتید حوزه صنایع دستی به مدت چهار روز از ۱۸ تا ۲۱ دی در سرسرای اجتماعات هتل پارسیان کرمانشاه برگزار می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

کرمانشاه جزو استان‌های پیشرو در جذب تسهیلات است

 

برچسب ها: صنایع ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.