مدیرکل محیط زیست گیلان گفت: پروانه شکار بر اساس پایش مستمر از تالاب‌ها و زیستگاه‌های پرندگان مهاجر تا ۴۵ روز دیگر تمدید شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، قربانعلی محمدپور، مدیرکل محیط زیست استان گیلان گفت: پروانه شکار بر اساس پایش مستمر انجام شده، از سوی کارشناسان محیط زیست از تالاب‌ها و زیستگاه‌های پرندگان مهاجر تا ۴۵ روز دیگر تمدید شده است.

وی با بیان اینکه، خوشبختانه هیچ گونه گزارشی مبنی بر وجود آنفلو آنزای فوق حاد پرندگان ارائه نشده است، افزود: شکارچیان مجاز می‌توانند برای دریافت مجوز جدید از امروز به دفاتر منتخب پیشخوان مراجعه و نسبت به اخذ مجوز شکار اقدام کنند.

مدیرکل محیط زیست گیلان، با اشاره به اینکه پروانه شکار اول از تاریخ ۱۵ آبان تا ۱۵ دی ماه صادر شده بود، گفت: پروانه شکار دوم با هماهنگی‌های انجام شده با دامپزشکی استان گیلان تا پایان بهمن ماه امسال تمدید شده است.

رصد و پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در گیلان

سهراب عاقبتی، مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: تاکنون موردی از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در گیلان مشاهده نشده است.

وی افزود: با بررسی ۳ هزار و ۳۰۰ نمونه‌ای که از پاییز امسال تاکنون در پایش بازارها، روستا‌ها و باغ پرندگان گرفته شد هیچ موردی از ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی گیلان، با اشاره به اینکه پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سراسر استان ادامه دارد افزود: ۳۶ اکیپ در گیلان در این کار مشارکت می‌کنند.

سهراب عاقبتی، از شهروندان و روستائیان خواست در برخورد با پرندگان اهلی و آزاد پرواز توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و هرگونه تلفات غیرعادی پرندگان را به شبکه‌های دامپزشکی اطلاع دهند.

وی گفت: درصورت مشاهده ابتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مجوز شکار پرندگان لغو خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی گیلان افزود: خرداد امسال وجود دو کانون ابتلا به این بیماری در ۲ روستای استان شناسایی شد که ۲ هزار قطعه طیور محلی معدوم و از انتشار ویروس جلوگیری شد.

سهراب عاقبتی با بیان اینکه احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فصول سرد سال بعلت مهاجرت پرندگان وحشی به تالاب‌ها و آبگیر‌ها بیشتر است تصریح کرد: لرزش و تکان دادن سر، مشکلات تنفسی و گوارشی از نشانه‌های ابتلای پرندگان به بیماری آنفلوانزای است.

 

انتهای پیام/م.ع

پروانه شکار برای شکارچیان مجاز تمدید شد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.