محسن احتشام رئیس شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار
صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،
ایجاد زنجیره ارزش زعفران را امری مهم در عرضه محصول با کیفیت در بازار اعلام کرد و گفت: با شناسنامه دار شدن زعفران موضوع اصالت محصول مطرح است به طوریکه مصرف کننده کالا از خرید محصول اصیل اطمینان خاطر کسب می کند.
وی افزود: شناسنامه دار شدن زعفران این اطمینان خاطر را به مصرف کننده می دهد که از مبدا تولید تا عرضه محصول هیچ گونه دخل و تصرفی صورت نگرفته است چرا که در محصولات گران قیمت همچون زعفران احتمال تقلب بسیار بالاست.
احتشام با اشاره به اینکه تشخیص زعفران خالص از ناخالص برای خریداران امکان پذیر نیست، بیان کرد: این در حالی است که کد شناسه محصول می تواند حافظ دسترنج کشاورزان و حقوق مصرف کننده باشد.
بیشتر بخوانید: قاچاق طلای سرخ ایرانی این بار به چین/ضعف در رایزنی ها علت اصلی قاچاق زعفران است
رئیس شورای ملی زعفران خرید زعفران خالص را مشروط بر توجه مصرف کنندگان در امر خرید دانست و افزود: خریداران داخلی برخلاف خریداران خارجی نا آگاهانه اقدام به خرید زعفران می کنند، درحالیکه اگر همانند مصرف کنندگان خارجی در امر خرید دقت کنند به سهولت می توانند حافظ دسترنج واقعی کشاورزان باشند.
وی در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه شناسنامه دار شدن زعفران در راستای برندسازی و بازاریابی زعفران تاثیر بسزایی دارد، از این رو در محل های زعفران کاری این امر باید توسط شرکت ها اجرا شود تا تقلب در این محصول با ارزش به حداقل برسد.
انتهای پیام/
شناسنامه دار شدن زعفران در بازاریابی محصول تاثیر بسزایی دارد