مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان آبادان گفت: در اربعین امسال ۷۵۰ هزار زائر از طریق مرز شلمچه به عراق سفر کردند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،مکی یازع مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان آبادان امروز در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی و موکب داران شهرستان آبادان گفت: امسال نیز با تلاش تمامی موکب داران و خادمان امام حسین(ع) مرز شلمچه در میان سایر مرزهای تعیین شده برای عبور زائران اربعین از لحاظ تغذیه، اسکان و برپایی۴۵۰ موکب، مرز برتر شناخته شد.

وی با اشاره به اینکه شلمچه تنها مرز تعیین شده برای عبور اتباع خارجی ، برای شرکت در آئین اربعین است، افزود: امسال ۸۵۰ هزار زائر اعم از ایرانی و خارجی از طریق مرز شلمچه از عراق به ایران بازگشتند.

مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان آبادان گفت:براساس آمار موجود امسال اتباع خارجی ۷۵ کشور به ویژه پاکستان، افغانستان، ترکیه، تاجیکستان و حتی فرانسه و ایتالیا نیز برای شرکت در آئین اربعین حسینی از مرز شلمچه راهی عراق شدند.

یازع ادامه داد: در اربعین امسال یک هزار و ۴۶۵ دستگاه ماشین سنگین کالاها و ملزومات مورد نیاز مواکب و پایگاه های ایرانی در عراق را جابجا کردند ضمن آنکه ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس ایرانی و ۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه اتوبوس خارجی با عبور از مرز شلمچه زائران را به عراق بردند.

وی افزود: امسال به رغم تمامی مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی کشور، همه مشکلات یکی پس از دیگری رفع شد.

مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان آبادان با اشاره به صدور ۱۳ هزار کارت شناسایی برای خادمان و مواکب فعال در مرز شلمچه در اربعین امسال، گفت: هر آنچه در شلمچه گذشت نشانه ای از حضور ابا عبدالله الحسین (ع) و عدالت ایشان در کنار خادمان زوارش بود.

یازع افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی منظم و مناسب، موکب داران از زائران اربعینی که شلمچه را برای عبور خود به عراق انتخاب می کنند، خدمات قابل قبول و در خور شانی ارائه می شود.

انتهای پیام/ د

عبور زوار از مرزشلمچه

برچسب ها: اربعین97 ، محرم97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.