مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای آذربایجان غربی گفت:در ۹ ماهه سال جاری ۳ هزار و ۶۵۳ نفر در سکونتکاه‌های غیر رسمی استان از آموزش‌های فنی وحرفه‌ای بهزه‌مند شده اند.

محسن مددی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،گفت: اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای در راستای توانمند سازی اقشار آسیب پذیر جامعه آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای را در سکونت گاه‌های غیر رسمی حاشیه شهر‌ها ارائه می‌نماید.

وی با اعلام اینکه در از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۱۹ دوره آموزشی در سکونتگاه‌های غیررسمی استان برگزار شده است، افزود: در این دوره‌های آموزشی برای ۳ هزار و ۶۵۳ نفر ۵۴۷ هزار و ۴۱۵ نفر ساعت آموزش فتی وحرفه‌ای ارائه شده است.

مددی گفت: آموزش‌های مذکور در رشته‌های صنایع دستی، صنایع پوشاک و صنایع خودرو، هنر‌های تجسمی وتزئینی و امور زراعی توسط تیم‌های سیار در مناطق حاشیه‌ای شهرستان‌های استان اجرا شده است.

وی با اشاره به نقش آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی اقشار آسیب پذیر گفت: آموزش‌های مهارتی در ایجاد فرصت‌های مناسب شغلی، افزایش تولیدات، افزایش سطح درآمد و تقویت بنیه اقتصادی خانوار‌ها و کاهش نرخ بیکاری نقش مؤثری دارد.

انتهای پیام/ب

 در سکونت گاه‌های غیررسمی آذربایجان غربی آموزش‌های مهارتی ارائه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.