اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا موافقت کرده‌اند بدون تأمین بودجه موردنظر ترامپ برای ساخت دیوار مرزی، به تعطیلی دولت فدرال به‌طور موقت پایان دهند.

طرح دموکرات‌های کنگره آمریکا برای پایان دادن به تعطیلی دولتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اعضای دموکرات مجلس جدید نمایندگان آمریکا با طرحی موافقت کرده‌اند که بر اساس آن، بدون تأمین بودجه موردنظر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، برای ساخت دیوار مرزی، به تعطیلی دولت فدرال به‌طور موقت پایان داده می‌شود.

در طرح پیشنهادی، بودجه موردنظر برای ادامه کار دولت فدرال آمریکا تا 8 فوریه سال 2019 میلادی در نظر گرفته شده است.

با آغاز به کار مجلس جدید نمایندگان آمریکا در ژانویه سال 2019 میلادی، اکثریت اعضای آن را دموکرات ها تشکیل خواهند داد. مجلس نمایندگان آمریکا قرار است درباره طرحی رأی گیری کند که پیش تر در ماه دسامبر در مجلس سنا به تصویب رسید.

تعطیلی دولت فدرال آمریکا امروز (دوشنبه) وارد نُهمین روز خود شد. این در حالی است که هیچ نشانه ای دال بر حصول توافق میان دونالد ترامپ و دموکرات های کنگره بر سر بودجه دولت فدرال دیده نمی شود.

هرگونه توافقی میان دو طرف بر سر بودجه، برای اجرایی شدن باید هم در سنا تصویب شود و هم به امضای رئیس جمهور آمریکا برسد. این در حالی است که ترامپ برای تأمین هزینه ساخت دیوار در مرز میان آمریکا و مکزیک، درخواست بودجه 5 میلیارد دلاری کرده است. کنگره تاکنون دربرابر این درخواست ترامپ مقاومت کرده است و حاضر نیست چنین بودجه ای را به تصویب برساند. دموکرات ها تأمین امنیت مرزی را ضروری می دانند، اما معتقدند ساخت دیوار مرزی هدر دادن پول خواهد بود.

دولت فدرال آمریکا از 22 دسامبر در پی اختلاف میان ترامپ و کنگره بر سر بودجه، تعطیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار