رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی خود در کاخ الیزه به مناسبت آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی، از خشم مردم علیه بی عدالتی، تبعات جهانی سازی، نظام اداری و خشم علیه تغییراتی که هویت جامعه را زیر سوال برده است، سخن به میان آورد.

بی عدالتی یکی از دلایل اعتراضات در فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی خود در کاخ الیزه به مناسبت سال نو میلادی، از خشم مردم علیه بی عدالتی، تبعات جهانی سازی، نظام اداری و خشم علیه تغییراتی که هویت جامعه را زیر سوال برده است، سخن به میان آورد.

وی به جنبش ضد سرمایه داری در فرانسه اشاره کرد و گفت: «ما شاهد بروز شکاف و خشمی که در گذشته ریشه داشت، بودیم. خشم علیه بی عدالتی و جهانی سازی که گاهی غیرقابل فهم است، خشم علیه نظام اداری که بسیار پیچیده شده است و خشم علیه تغییراتی عمیق که هویت جامعه ما را زیر سوال قرار می‌دهد.»

وی افزود: «تردید‌های بزرگی در حال ایجاد مشکل هستند. نظم جهانی که در سال ۱۹۴۵ ایجاد شد، توسط قدرت‌های جدید زیر سوال رفته و مورد بدرفتاری برخی از متحدان ما قرار گرفته است. احزاب افراط گرا در سراسر اروپا قدرت می‌گیرند. این در حالی است که مداخلات قدرت‌های خارجی اعم از دولتی و خصوصی افزایش یافته است.»

مکرون در بخش دیگری از سخنانش گفت: «مهاجرت‌های گسترده ما را نگران می‌کند و عوام فریبان از این پدیده استفاده ابزاری می‌کنند. این در حالی است که ما امروز می‌بایست پاسخی جدید برای این پدیده بیابیم. البته یافتن این پاسخ به دلیل ترکیب جمعیت جهان به زودی محقق نخواهد شد.»

مکرون همچنین افزود: «امروز نبرد علیه گرم شدن آب و هوا و نبرد برای حفظ تنوع زیستی بیش از هر وقت دیگری ضروری است. اما این نبرد با مشکل مواجه شده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار