معاون وزیر راه در بازدید از پروژه‌های راهسازی خراسان شمالی از اجرایی شدن فاز دوم خط آهن جوین اسفراین در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، خیرالله خادمی معاون وزیر راه در بازدید از پروژه‌های زیرساختی استان خراسان شمالی گفت: محور بهشهر- گرگان- بجنورد- قوچان از مهم‌ترین محور‌ها در اتصال نواحی شمال و شمال غربی کشور به مشهد مقدس است و از این رو تکمیل شدن این محور نقش اساسی در ترافیک عبوری بین استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی دارد.

وی طول این محور را ۵۶۲ کیلومتر عنوان کرد و افزود: تاکنون بیش از ۴۳۵ کیلومتر از این محور تکمیل و به صورت بزرگراه به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی در ۱۳۰ کیلومتر باقیمانده در دست اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۲۷۷ کیلومتر از محور بهشهر- گرگان- بجنورد-قوچان در استان خراسان شمالی واقع شده که تاکنون ۲۰۵ کیلومتر آن تکمیل شده است و این بازدید به منظور سرعت بخشیدن به تکمیل ۷۲ کیلومتر باقیمانده از این محور در استان خراسان شمالی است.

خادمی همچنین اظهار امیدواری کرد: حدود ۵۰ کیلومتر از این محور که در محدوده استان گلستان واقع شده نیز مراحل اجرایی را طی می‌کند و با تکمیل شدن باقیمانده مسیر طی ۳۰ ماه آینده کل این بزرگراه از بهشهر در استان گلستان تا قوچان در استان خراسان رضوی زیر عبور ترافیک قرار می‌گیرد.

وی جاذبه‌های گردشگری در استان‌های شمالی کشور و وجود بارگاه مقدس ثامن الحجج (ع) در استان خراسان رضوی را مهمترین عوامل بالا بودن ترافیک در این محور دانست و گفت: وجود پایانه‌های مرزی باجگیران و سرخس و اهمیت این مرز‌ها در ترانزیت کالا و مسافر به آسیای میانه از دیگر دلایل اهمیت این محور است.

انتهای پیام/ط


اجرایی شدن فاز دوم خط راه آهن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.