مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: قرار است تا پایان سال جاری تعداد کنتور‌های هوشمند حجمی نصب شده بر چاه‌ها به ۱۰۰ دستگاه برسد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کامران خرم به آغاز نصب کنتور‌های حجمی بر چاه‌های آب در استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: قرار است تا پایان سال جاری تعداد کنتور‌های هوشمند حجمی نصب شده بر چاه‌ها به ۱۰۰ دستگاه برسد.

وی افزود:امسال ۹۱ دستگاه کنتور هوشمند حجمی بر روی چاه‌های آب موجود در سطح استان نصب شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان تاکید کرد: براساس الزام وزارت نیرو عملا هیچ پروانه بهره برداری چاه آب صادر یا تمدید نمی‌شود مگر اینکه کنتور هوشمند روی آن نصب شده باشد.

خرم با اشاره به اینکه ۱۳ هزار حلقه چاه مجاز و هفت هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد، یادآور شد: تاکنون ۲ هزار و ۵۵۹ دستگاه کنتور هوشمند نیز روی چاه‌های استان نصب شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه امکان نصب کنتور‌های هوشمند بر چاه‌های دیزلی وجود ندارد، این موضوع یک نقص محسوب می‌شد چرا که صاحبان موتور‌های چاه دیزلی از چرخه‌های دیگر، سوخت مازاد را تهیه و چند برابر آب برداشت می‌کردند و هیچگونه ابزار اندازه گیری نیز روی این چاه‌ها نصب نبود بنابراین ساخت کنتور‌های هوشمند حجمی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت.

خرم به نحوه برخورد با کسانی که نسبت به نصب این دستگاه‌ها اقدام نمی‌کنند اشاره کرد و گفت: ارجاع به سیستم قضایی و در مرحله بعد عدم ارائه خدمات از جمله عدم تمدید پروانه بهره برداری و قطع برق چاه، در دستور کار وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای است.

از مجموع ۳۳ سد استان، ۱۱ سد در حال بهره برداری، ۱۰ سد در دست اجرا و ۱۲ مورد نیز مطالعاتی است.

انتهای پیام/م

۹۱ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب کردستان نصب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.