رئیس سابق سازمان سیا که احتمالا یکی از گزینه‌های تصدی ریاست وزارت دفاع آمریکاست اعلام کرد در حال حاضر قصد حضور در دولت فعلی این کشور را ندارد.

پترائوس: برنامه ای برای خدمت در دولت ترامپ ندارمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هافینگتن پست، دیوید پترائوس، رئیس سابق سازمان سیا، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و فرمانده نیروهای این کشور در افغانستان به بی بی سی گفت دارای اختلاف نظر سیاسی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور است و برنامه ای برای خدمت در دولت او ندارد.

این ژنرال بازنشسته آمریکایی در مصاحبه ای با بی بی سی اعلام کرد به اعتقاد من باید یک همسویی سیاسی (با ترامپ) وجود داشته باشد که هم‌اکنون چنین چیزی وجود ندارد. پترائوس در ادامه تاکید کرد در حال حاضر برنامه ای برای بازگشت به دولت ندارد.

پس از ماه‌ها شایعه در خصوص استعفای احتمالی جیمز متیس، وزیر دفاع پیشین آمریکا، چندی پیش این شایعات به حقیقت پیوست و متیس از وزارت دفاع آمریکا کناره گیری کرد. او یک روز پس از اعلام خروج ناگهانی نظامیان آمریکا از سوریه از سمت خود استعفا کرد.

به دنبال آن، وب سایت نشریه آمریکایی آتلانتیک به نام پترائوس در میان گزینه های احتمالی ترامپ برای تصدی وزارت دفاع این کشور اشاره کرد. آتلانتیک در این باره نوشت: او از کاندیدهای ترامپ برای پست وزارت امور خارجه بود.

به نوشته هافینگتن پست، پترائوس در عین حال گفته است «تحت شرایط خاص» به دولت ترامپ خواهد پیوست. در سمت معمار فعالیت ارتش آمریکا در عراق، بسیار بعید است که او دیدگاهی متفاوت از جیمز متیس، وزیر دفاع مستعفی آمریکا، درباره نقش ارتش این کشور در سراسر جهان داشته باشد. در صورت نامزد شدن احتمالی، او با کنکاش سخت سنا روبرو خواهد بود. زیرا شهرت این ژنرال بازنشسته  به دنبال فاش شدن یک رسوایی اخلاقی خدشه‌دار شد. 

پترائوس در دسامبر 2017 به پولیتیکو اعلام کرد دولت ترامپ پیشتر او را به عنوان گزینه تصدی وزارت خارجه یا مشاور امنیت ملی در نظر گرفته بود با این حال او تاکید کرد تحت شرایط خاص حاضر به بازگشت به دولت است. حتی اگر پترائوس به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت دفاع در دولت فعلی آمریکا معرفی شد او احتمالا با مخالفت های قابل توجه در سنا مواجه خواهد شد. او در نوامبر سال 2012 پس از افشای روابط خارج از چارچوبش از سوی اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا پس از 14 ماه ریاست سازمان سیا  مجبور به کناره گیری از سمت خود شد.

پترائوس همچنین از جمله کسانی است که درباره تصمیم دولت آمریکا برای خارج کردن نظامیان خود از سوریه ابراز نگرانی کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار