معاون برنامه ریزی و توسعه قضائی دادگستری استان کرمان گفت:۷۶ درصد ابلاغ اوراق قضائی در استان کرمان به صورت الکترونیک انجام می‌شود که از متوسط کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی بخشی معاون برنامه ریزی و توسعه قضائی دادگستری استان کرمان در جلسه شورای معاونان دادگستری استان کرمان گفت: در راستای دستور دادستان کل کشور مبنی بر بررسی وضعیت زندانیان مهریه، از زندان‌های کل استان بازدید بعمل آمد و در اجرای دستور ریاست قوه قضائیه، تذکرات لازم جهت رسیدگی خارج از نوبت به دادخواست‌های اعسار این زندانیان و درخواست تعدیل آن‌ها داده شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه قضائی دادگستری استان کرمان افزود: در مجموع شاهد سیر نزولی تعداد زندانیان مهریه در چند ماه اخیر در زندانه‌ای استان کرمان می‌باشیم.

وی به افزایش آمار نرخ رسیدگی‌ها در دادگستری استان کرمان اشاره کرد و گفت: افزایش نرخ رسیدگی موجب کاهش موجودی پرونده‌های استان، کاهش اطاله دادرسی و نتیجه آن کاهش مدت زمان رسیدگی و تسریع در اتخاذ تصمیم توسط محاکم می‌شود.

وی افزود: دادگاه‌های خانواده استان کرمان با نرخ رسیدگی ۱۱۱ درصد، رتبه دوم کشوری را در این رابطه به خود اختصاص داده اند.

این مقام قضائی گفت: در مجموع نرخ رسیدگی در دادسرا‌های عمومی وانقلاب کرمان ۱۰۳ درصد می‌باشد که ۵ درصد بیشتر از متوسط کشوری است.

وی افزود: نرخ شاخص رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم تجدیدنظر کرمان ۱۰۹ درصد می‌باشد و دادگاه‌های تجدیدنظر استان کرمان نیز موفق شده اند ۹ درصد بیشتر از متوسط کشوری به پرونده‌ها رسیدگی کنند.

بخشی گفت :شاخص نرخ رسیدگی به پرونده‌های قضائی در دادگاه‌های کیفری یک استان کرمان ۱۰۹ درصد می‌باشد و این در حالی است که متوسط کشوری ۹۰ درصد می‌باشد.
انتهای پیام/ی

دادگاه‌های خانواده استان کرمان رتبه دوم کشوری در زمینه رسیدگی به خود اختصاص داده اند

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار