مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: درصدد هستیم تا پایان سال ۵۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به مددجویان واجد شرایط کمیته امداد استان ارائه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حسین دشتی بعد از ظهر امروز در جلسه تشریح طرح اشتغال پایدار روستایی برای مددجویان کمیته امداد اردبیل اظهار کرد: با توجه به اهمیت خودکفایی و استقلال اقتصادی مددجویان، درصدد هستیم تا پایان سال، ۵۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به مددجویان واجد شرایط کمیته امداد استان ارائه شود.

وی بیان کرد: در ۹ ماهه امسال بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر از افراد زیرپوشش به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند تا با دریافت تسهیلات، فعالیت اقتصادی خود را آغاز کنند که در این زمینه نیز حمایت‌های همه جانبه انجام داده می‌شود تا این افراد بتوانند فعالیت خود را با موفقیت به چرخه بیندازند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب در روستا‌ها و مناطق محروم و مرزنشین استان با هدف توسعه این مناطق نیز از دیگر برنامه‌هایی است که مورد توجه واقع شده و با هدف توسعه این مناطق، تسهیلات برای آغاز فعالیت در همین مناطق پرداخت می‌شود.

دشتی تصریح کرد: وام پرداختی روستایی ۲۵۰ میلیون ریال و حداکثر ۵۰۰ میلیون ریال است که با توجه به نوع فعالیت به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود و به همین دلیل در مرحله نخست مددجویان بی‌بضاعت واجد شرایط شناسایی و به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند که انتظار می‌رود تا پایان سال با تخصیص تمامی اعتبارات بتوانیم این طرح را به مرحله اجرا درآوریم.

وی اظهار کرد: توسعه روستا‌ها و مناطق محروم استان علاوه بر این که از مهاجرت معکوس جلوگیری می‌کند، سبب رونق اشتغال و اقتصاد و جلوگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی است که به همین دلیل کمیته امداد به عنوان یک وظیفه محوری به دنبال فقرزدایی و محرومیت‌زدایی است.

 

انتهای پیام/ت

توسعه روستاها و رونق اقتصادی،علت کاهش مهاجرت به شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.