مدیرعامل شرکت تعاونی کارکنان سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مانور مشترک ایستگاه‌های آتش‌نشانی در منطقه آزاد اروند تشکیل می‌شود.

علی‌خانی مدیرعامل شرکت تعاونی کارکنان سازمان منطقه آزاد اروند در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی برگزاری مشترک مانور و مسابقات آتش‌نشانی و مدیریت بحران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،گفت: با توجه به وجود ایستگاه‌های آتش‌نشانی متعدد در منطقه و لزوم هم‌افزایی در این حوزه مانور مشترک ایستگاه‌های آتش‌نشانی در منطقه آزاد اروند تشکیل می‌شود.

وی بابیان اینکه کالاهای مختلفی از مرز شلمچه به عراق صادر می‌شوند، افزود: برخی از این کالا قابل اشتعال هستند و تلاش کردیم که دوره‌های موردنظر پاسخگوی نیازی که در این منطقه وجود دارد باشد.

مدیرعامل شرکت تعاونی کارکنان سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: هدف ما از این اقدامات، ارتقا سطح کیفی ایستگاه‌های آتش‌نشانی، افزایش سطح علمی و ارتقا آمادگی نیروهای آتش‌نشانی در مقابله با حوادث و اتفاقات غیرمترقبه، هم‌افزایی حوزه‌های ایمنی فعال در منطقه آزاد اروند، استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر، پوشش واحدهای مستقر و هماهنگی بیشتر هستند.

خانی با بیان اینکه  یک مانور مشترک بین واحدهای ایمنی برگزار می‌شود تا به اهداف موردنظر خود نزدیک‌تر شویم افزود: عنوان آن نیز مانور اطفا حریق و امداد و نجات است تا با استفاده از تجربیات و توانایی متولیان این ایستگاه‌های آتش‌نشانی این مانور انجام شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی کارکنان سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سناریو خرابکاری در مسیر ورودی، امداد و نجات، اطفا حریق، آتش‌سوزی، انفجار مواد نفتی و مقابله با بلایای طبیعی ازجمله محورهای مانورهای موردنظر است.

خانی افزود: دبیرخانه‌ای با حضور نهادهایی همچون اورژانس،هلال احمر و دیگر نهادهای مرتبط نیز برای این مانور تشکیل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید منتظر تخصیص بودجه باشیم ، گفت: ما می‌توانیم پازل‌های یک نقشه کلی باشیم و با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر در راستای یک هم‌افزایی مثبت گام برداریم.

مدیرعامل شرکت تعاونی کارکنان سازمان منطقه آزاد اروند فرهنگ‌سازی و آموزش را مهم‌ترین رکن هر اقدام اساسی مثبت در جامعه خواند و افزود: بدون فرهنگ‌سازی و آموزش و نمی‌توان به اهداف موردنظر رسید. اطفا حریق و ایمنی نیز از این قاعده مستثنی نیست و این دو رکن باید پایه ثابت برنامه‌های ما باشد.

انتهای پیام/ د

مانور مشترک ایستگاه‌های آتش‌نشانی

برچسب ها: آتش نشانی ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.